سمنان؛

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره ی مصرف نمک و مواد قندی

سرانه مصرف مردم ایران در شکر یک و نیم برابر، نمک دو نیم برابر و چربی سه برابر استانداردجهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از سمنان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نشست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهارکرد: سیاست گذاری سازمان غذا و دارو در الزام تولیدکنندگان برای درج نشانگر رنگی روی مواد غذایی تولیدی برای آگاهی مردم و حفظ سلامت آنهاست.
دکتر سید عباس موسوی با اشاره به شعار روز جهانی غذا با عنوان' آب وهوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند' گفت:فائو هر ساله در روز 25 مهرماه آیین هایی را به همین مناسبت در سراسر جهان برگزار می کند.
وی درباره اهداف شعار امسال روزجهانی غذا افزود:بکار بستن این شعار از سوی فائو برای این است که روش های هوشمندانه و استفاده از منابع در ایجاد و توسعه کشاورزی پایدار بکار گرفته شود.
موسوی ازنصب برچسب هایی با رنگهای سبز ،زرد و قرمز بر روی محصولات غذایی برای آگاه سازی مصرف کنندگان خبر داد و گفت:رنگ سبز نشانگر محصول مطمئن وسالم ، رنگ زرد نشان دهنده اخطار و احتیاط و رنگ قرمز نشان دهنده مضر بودن آن محصول است.
محمدرضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود هم در این نشست با تقدیر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حوزه غذا و دارو گفت: بایدبا بسیج امکانات برای الگو سازی مصرف صحیح مواد غذایی در جامعه تلاش شود.
وی با تاکید برکاهش مصرف قند ، نمک و چربی ها، افزود:افزایش تحرک ، افزایش مصرف سبزی و میوه ها و نیز افزایش نظارت و برخورد با خاطیان در افزایش سلامتی مردم موثر است.
دکتر سولماز میرزا محمدی معاون دارو وغذای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم با اشاره به اهمیت نشانگرهای مواد غذایی بیان داشت : با کمک نشانگر تغذیه، مصرف کننده ازمیزان قند ، چربی ،نمک و اسید ترانس در مواد غذایی مصرفی اطلاع می یابد،و  می تواند با مدیریت صحیح رژیم غذایی خود را حفظ کند.
وی درباره کارکرد معاونت دارو و غذاهم گفت: 276 محصول پروانه دار در شهرستان شاهرود وجود دارد که با کمک معاونت غذا و دارو، محصولات به سمت سالم تر شدن سوق داده می شوند.
دکتر میرزا محمدی گفت:در شش ماهه نخست به طور متوسط 151 مورد بازدید انجام شده و همچنین 122 بیمار خاص هم زیرپوشش قرار داده شده اند که کمک هزینه ای به میزان 960 میلیون ریال پرداخت شده است.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار