کرمان؛

اجرای عمومی5 مجلس تعزیه در باغ تاریخی فتح آباد

رییس انجمن تعزیه استان کرمان گفت: ۵ مجلس تعزیه در دهه سوم ماه محرم در شهر کرمان اجرای عمومی می شود.

اجرای عمومی5 مجلس تعزیه در باغ تاریخی  فتح آبادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید قنبری با اشاره به اینکه این مجالس هر شب از ساعت 18 در باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان شبیه‌خوانی می‌شوند، افزود: 5 گروه تعزیه خوانی از روستاهای ده زیار و هوتک و شهرهای زنگی‌آباد و اختیارآباد در این مراسم تعزیه‌خوانی می کنند.

وی با بیان اینکه باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان از تاریخ چهارشنبه 5 تا 9 آبان‌ جاری هر شب میزبان تعزیه‌خوانان و علاقه‌مندان به هنر آئینی تعزیه است، خاطر نشان کرد: باغ تاریخی فتح آباد کرمان از موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه کرمان است که در کیلومتر 8 جاده زنگی آباد کرمان واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه هنر آئینی تعزیه در انتقال پیام عاشورا و ترویج فرهنگ غنی عاشورا بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: تعزیه تنها هنر دینی و مذهبی جهان اسلام است که مخاطبان زیادی دارد و استان کرمان نیز از خاستگاه‌های تعزیه کشور به شمار می‌رود.

گفتنی است:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان کرمان، حوزه هنری استان کرمان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان، اداره اوقاف و امور خیریه استان و بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان کرمان در برگزاری این مراسم با انجمن تعزیه استان کرمان همکاری دارند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.