کرمانشاه؛

ارتباط با صنعت و جامعه لازمه فعالیت دانشگاه است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: ارتباط با صنعت و جامعه لازمه فعالیت دانشگاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر نوذر قنبری در پانزدهمین جلسه شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان که با حضور مسئولان پژوهشی واحدها و مراکز استان در محل سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، با ارایه گزارشی در خصوص شرایط آموزشی و پژوهشی واحدها و مراکز استان کرمانشاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمانشاه با داشتن سهم 35 درصدی دانشجویان استان در 9 واحد و مرکز دانشگاهی و دو مرکز سما فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با رشته های کاردانی و کارشناسی و بیش از 80 رشته کارشناسی ارشد و 34رشته دکترای تخصصی با 29 هزار دانشجو در حال تحصیل و 500 نفر عضو هیات علمی در راستای تحقق اهداف دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی نقش آفرینی خوبی در غرب کشور داشته است.

دبیر هیات امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه را یکی از مهمترین بخش های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی برای اتصال صنعت و جامعه با دانشگاهیان دانست.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در خصوص اقدام برای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، فعالیت خوب و قابل توجهی داشته است، بگونه‌ای که تاکنون با 24 دستگاه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده‌ایم.

قنبری در ادامه گفت: ارتباط با صنعت و جامعه لازمه فعالیت دانشگاه است و در این خصوص واحد کرمانشاه خود را ملزم به این فعالیت دانسته ایم، به نحویکه اقدام به کسب مجوز کلینیک صنعتی استان و راه اندازی مرکز رشد واحد های فناور کرده است تا با توانمندی علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی به بخش صنعت کمک کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهارکرد: هیچ محدودیتی در راستای کمک دانشگاه و دانشگاهیان به بخش صنعت استان وجود ندارد.

دکتر سیدحاتم مهدوی نور سرپرست پژوهش‌های کاربردی و امور قراردادهای برون دانشگاهی گفت: استان کرمانشاه برای ارتباط با صنعت از لحاظ جغرافیایی موقعیت خوبی دارد و از لحاظ منطقه ای مرکز غرب کشور است و از نظر ملی با داشتن زمین های حاصلخیر می تواند نقش تامین امنیت غذایی کشور را داشته باشد و از لحاظ فراملی می تواند قطب تجارت خارجی کشور در غرب و دروازه خاورمیانه باشد.

وی افزود: استان کرمانشاه با دسترسی به بازار جمعیت 15 میلیون نفری کشور عراق با فاصله زمانی دوساعته از نظر بودن در مسیر ترانزیت و ظرفیت‌های توسعه تجارت خارجی و استقرار بزرگترین پایانه صادراتی از وضعیت ویژه ای بر خوردار است که همگی نشان از اهمیت و جایگاه این استان دارد.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.