کرمانشاه؛

تجارت خارجی موتور توسعه اقتصادی

یک دوره آموزشی با عنوان اهمیت تجارت خارجی و نقش بازاریابی در توسعه تجارت برگزارشد.

تجارت خارجی موتور توسعه اقتصادی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه ؛ مدرس این دروه آموزشی؛ دکتر آزاد خانزادی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی بود. د

این دوره با هدف بالا بردن سطح آگاهی و دانش کارکنان حوزه تجارت خارجی و برای معاونت و کارشناسان آن در زمینه نقش بازاریابی در تجارت خارجی برگزار شد.

آزاد خانزادی مدرس این دوره آموزشی بر اهمیت روز افزون تجارت خارجی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهاتاکیدکرد.

وی افزود: اهمیت تجارت خارجی به حدی است که بعضی از اقتصاددانان از آن به عنوان موتور توسعه اقتصادی یاد می کنند.

وی گفت: به عقیده این اقتصاددانان، رشد صادرات کشورها اثر مستقیم بر درآمدهای ارزی داشته و از این طریق با تامین منابع ارزی، امکان سرمایه گذاری های لازم جهت قرار گرفتن اقتصاد در مسیر رشد و توسعه را فراهم می سازد.

خانزادی گفت: توسعه صادرات امکان استفاده از امکانات بازارهای جهانی برای رشد تولیدات داخلی را مهیا نموده و از این طریق واحدها و بنگاه های تولیدی داخلی را قادر می سازد تا از محدودیت های بازار داخلی رهایی یافته و با توسعه تولید به منظور صادرات بیشتر به بازارهای خارجی، علاوه بر کسب درآمدهای ارزی، از صرفه های اقتصادی حاصل از مقیاس تولید نیز بهره کافی ببرند.

در این دوره آموزشی همچنین مطالبی شامل اهمیت تجارت در اقتصاد و بیان تئوریک دیدگاه موافقان و مخالفان، بررسی وضعیت تجارت داخلی و خارجی ایران با ارائه شواهد موجود و نقش سازمان های متولی تجارت در بازاریابی و توسعه تجارت خارجی در ایران، مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.