سمنان؛

مرگ خاموش در لباس سرماخوردگی

سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، خستگی و کاهش قدرت عضلانی و... که بی‌شباهت به علائم سرما‌خوردگی نیست از مهمترین علائم خطر وقوع این حادثه است.

مرگ خاموش در لباس سرماخوردگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان  به علائم اولیه مسمومیت با گاز co اظهار کرد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، خستگی و کاهش قدرت عضلانی و... که بی‌شباهت به علائم سرما‌خوردگی نیست از مهمترین علائم خطر وقوع این حادثه است.
سعید اسمعیل پور افزود: متاسفانه همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و عدم رعایت اصول ایمنی در بهره‌گیری از وسایل گرمایشی شاهد حوادث ناگوار مرگ خاموش در سطح کشور هستیم اظهارامیدواری کرد: امسال با کمک شهروندان و با رعایت اصول ایمنی در خصوص نصب صحیح وسایل گرمایشی، شاهد هیچ‌گونه حادثه‌ای در این بخش و بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی نباشیم.
وی  با بیان اینکه با توجه به سرد شدن هوا باید مراقب مرگ خاموش باشیم تصریح کرد: منـوکسیـد کربـن گازی سمی، بدون بو و مزه و غیر قابل دیدن است و همین خطر آن را بیشتر می‌کند.
اسمعیل پور خاطرنشان کرد: استنشاق هوای آلوده به گاز منوکسیدکربن مانع از اکسیژن رسانی به بافتهای بدن شده و می‌تواند موجب آسیب‌های مغزی و نهایتا مرگ شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان  به لزوم پیشگیری از بروز حوادث ناشی از انتشار گاز منـوکسیـد کربـن و مرگ خاموش اشاره و به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بهره‌گیری از وسایل گرمایشی، حتما قبل از نصب بخاری‌ها از مسدود نبودن لوله‌های بخاری بواسطه لانه‌گذاری احتمالی پرندگان، وجود اتصالات صحیح دود کش‌ها و عدم استفاده از لوله‌های آکاردئونی و سرویس مناسب بخاری‌ها توسط افراد متخصص مطمئن شوید.
وی از وقوع هفت مورد حادثه و حریق در 72 ساعت گذشته در سمنان خبر داد و گفت: در 72 ساعت گذشته آتش‌نشانی سمنان به این هفت مورد حادثه که به ستاد فرماندهی این سازمان اعلام شده بود خدمات رسانی کرده است.
اسمعیل پور افزود: در مجموع هفت حادثه اتفاق افتاده در 72 ساعت گذشته دو مورد مربوطه به حریق ضایعات، سه مورد مربوط به محبوس شدن در آسانسور و اماکن و منازل و دو مورد نیز گرفتن حیوانات موذی (مار و زنبور) بوده که در سطح شهر توسط آتش‌نشانان پوشش داده شده است.
انتهای پیام/ م

برچسب ها: مرگ ، خاموش ، سرماخوردگی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار