اصفهان؛

قطار ترن ست کاشان _ تهران و بالعکس افتتاح شد

قطار ترن ست کاشان _ تهران و بالعکس با حضور سرپرست معاونت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی آیینی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل راه آهن، در این آیین کاهش تصادفات و بارترافیکی جاده با افتتاح این ترن ست را تاکیدکرد و گفت:این قطار از امروز سوم آبان هر روز صبح از ساعت 5 و ربع صبح از کاشان به طرف تهران حرکت می کند و پس از دو ساعت و ربع طی مسافت با 160 کیلومتر در ساعت به راه آهن تهران می رسد.
وی،با اشاره به اینکه این قطار تندرو با 4 واگن و با ظرفیت کل 236 نفره است گفت:طبق اعلام رجاء بهای بلیت قطار تندرو پرديس در اين مسير  195‌ هزار ریال است که به مناسبت افتتاح این قطار تا تاریخ 20 آبان‌ ، بلیت این قطار با تخفیف ویژه به قیمت 150 هزار ریال به مسافران فروخته خواهد شد.
به گفته وی،قطار ترنست يا تندرو ، خودكششی است که هر واگن خود دارای موتور است و باعث افزایش سرعت و امنیت و كاهش صدا در واگن مي شود .
ماسوری، صندلی اتوبوسی قطارهاي تندرو پردیس مانند صندلي هاي هواپيما را یادآورشد گفت:واگنها در برابر ورود گرد و غبار ، برق و باران كاملا ايزوله است .
وی،تعبیه مجموعه سامانه سرمايش در سقف واگن و عملكرد خودكار آن را خاطرنشان کرد وگفت:داخل واگنها داراي سامانه صوتي تصويري مركزي جهت پخش فيلم و موسيقي با چهار كانال خروجي و استفاده از هدفون به انتخاب مسافران براي گوش دادن به موسيقي يا راديو  يا تماشاي فيلم است .
به گفته وی،این قطارها در زمان حاضر علاوه بر کاشان_ تهران و بالعکس در مسيرهاي تهران - مشهد ؛ تهران - يزد و تهران - ميانه در حال بهره برداري و خدمت رساني به مسافران است.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان، در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه ملی به راه آهن بهتر از نگاه جزیره ای است گفت:بسیاری از پروژه ها ا در نگاه بلندمدت مغفول و زمان بر شده است.
ماسوری، با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت دولت ها محدود است گفت:همه کشورهای پیشرفته دنیا یک برند اصلی توسعه ریلی را دارند.
شایان ذکر است: آیین افتتاح قطار ترن ست کاشان _ تهران و بالعکس ساعتی قبل با حضور میرحسن موسوی سرپرست معاونت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدیر کل راه آهن استان و تعدادی دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی با حضور پدر شهید داروغه از شهدای راه آهن افتتاح شد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.