لزوم توسعه انرژی های تجدید پذیر در کشور/23درصد انرژی کشور از منابع تجدید پذیر تامین می شود

مدیرعامل توانیر گفت: در دهه گذشته استفاده از انرزی تجدید پذیر و نقش موثر آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، توجه به محیط زیست توجه فعالان این صنعت را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی برق گفت: یکی از مهمترین موضوعات مهم جهان انرژی است که امنیت تامین آن و همگانی شدن استفاده از انرژی و محیط زیست به چالش های مهم امروز تبدیل شده است.

وی افزود: در دهه گذشته استفاده از انرزی تجدید پذیر و نقش موثر آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، توجه به محیط زیست اوجه فعالان این صنعت را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

در حال حاضر حدود 30 درصد ظرفیت و تولید 23 درصد انرژی برق جهان به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص داشته که با تلاش‌هایی که در حال انجام است، میزان انرژی تولیدی برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تا سال 2030 به بیش از 30 درصد می‌رسد.

وی یادآور شد: امروزه ظرفیت 1037 گیگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2006 به بیش از 1985 گیگاوات در سال 2015 رسیده است.

مدیرعامل توانیر در خصوص وضعیت برق کشور اظهار داشت: صنعت برق ایران یکی از بزرگ ‌ترین شبکه های صنعت برق منطقه را دارا است که حجم تاسیسات و تجهیزات زیربار، میزان رشد مصرف انرژی، جایگاه جهانی در ظرفیت، خودکفایی در ساخت تجهیزات و صادرات خدمات نی و مهندسی بیانگر جایگاه شاخص کشور ما در میان سایر کشور های منطقه است.

رئیس سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی برق تصریح کرد: در کنفرانس امسال یک هزار و 280 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که پس از بررسی‌های اولیه یک هزار و 206 مقاله مرتبط با کنفرانس برای 20 کمیته علمی و تخصصی ارسال شد که اکثر این مقالات با محوریت کیفیت برق، برنامه‌ریزی و مطالعات سیستم، توزیع نیروی برق و انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

وی همچنین اذعان داشت: مقالات دریافت شده از 293 سازمان مختلف و یک هزار 917 نویسنده داخلی و خارجی بوده که 323 مقاله به زبان فارسی و 66 مقاله به زبان انگلیسی مورد پذیرش واقع شده که این میزان معادل 32 درصد مقالات ارسالی است.

کردی در پایان یاد آور شد: در سه روز برگزاری این کنفرانس 217 مقاله به صورت شفاهی در پنج تالار و 85 مقاله به صورت پوستر به ارائه می‌شود. همچنین 19 سمینار تخصصی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، سوئد و رومانی برگزار می‌شود که در آن به معرفی فناوری‌های جدید در صنعت برق می‌پردازند.



انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، برق ، توانیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار