جشنواره بین‌المللی دانشجویی فیلم و رادیو آذرماه برگزار می‌شود

نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم و رادیو با حضور دکتر کاظم نظری دبیر جشنواره، امروز دوشنبه سوم آبان در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم و رادیو با حضور دکتر کاظم نظری دبیر جشنواره، سعید محمدی مدیر اجرایی جشنواره، دکتر رضوی طوسی معاون آموزش و پرورش دانشگاه صدا و سیما، سید هادی شریف زاده مدیر روابط عمومی جشنواره  امروز دوشنبه سوم آبان در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

در این برنامه، دکتر رضوی معاون آموزش و پرورش دانشگاه صدا و سیما در خصوص دانشگاه صدا و سیما گفت: دانشگاه صدا و سیما با چهار دانشکده در تهران و یک دانشکده در قم فعالیت می‌کند. این جشنواره در جایگاه اصلی خود یعنی رادیو و تلویزیون برگزار می‌شود. هدف از این جشنواره عملی‌کردن آموزش‌های نظری در عرضه کارهای دانشجویی است.

جشنواره بین‌المللی دانشجویی فیلم و رادیو آذرماه برگزار می‌شود

دکتر کاظم نظری دبیر جشنواره در خصوص اهداف جشنواره گفت: اهداف این جشنواره ترویج دین و اخلاق، امید و آگاهی، ایجاد تعامل هنری میان دانشگاه‌های سراسر کشور و مراکز فرهنگی و هنری،‌ ایجاد فضای رقابتی پویا، اخلاق‌مداری برای دانشجویان، استعدادیابی، کشف و هدایت نیروهای خلاق مستعد و متعهد دانشجویی، تشویق دانشجویان فیلم‌ساز به نوآوری در حوزه فرم و محتوا، توجه دادن دانشجویان به منویات مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی، عزم ملی و مدیریت جهادی و تربیت روحیه ملی دانشجویان از اهداف این جشنواره است.

وی در خصوص بخش‌های این جشنواره گفت: در بخش آزاد گرایش‌های فیلم‌نامه فیلم تلویزیونی، فیلم داستانی، فیلم مستند، انیمیشن،‌ تله تئاتر دسته‌بندی می‌شود. همچنین در بخش تجربه‌های خیلی کوتاه دانشجویان می‌توانند فیلم‌های زیر پنج دقیقه برای ما ارسال کنند. در بخش بین‌الملل دانشجویان فیلم ساز در سراسر جهان آثاری با موضوعات نقش مسلمان موفق در گستره اسلام، حقوق بشر در قرآن و سیره، وحدت ادیان، فیلم‌های مقاومت، اسلام‌ تکفیری و خطرات آن، شهدای حرم، و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا از بخش‌های این جشنواره است. بخش آثار رادیویی امسال به جشنواره اضافه شده است و دانشجویان می‌توانند در دو گرایش نمایش رادیویی و برنامه‌های رادیویی و ترکیبی در این بخش شرکت کنند.

نظری اظهار داشت: همچنین در بخش مسابقه ملی به تولیدات ویژه با محوریت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در گرایش‌های داستانی، مستند، انیمیشن و ویدئوگرافیک آثار خود را ارسال کنند. در بخش دانشگاه اسلامی دانشجویان تمام مراکز آموزش عالی و نیز کلیه معرفت‌جویان و دین‌پژوهان مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سراسر کشور آثاری با موضوعات علوم دانشگاهی، تمدن اسلامی، علوم اسلامی در آیینه هویت ایرانی، دانشجو و انقلاب و دانشگاه، دانشجو و جهاد،‌ علم و فرهنگ آثار خود را ساخته و در این بخش با دیگر دانشجویان رقابت کنند.

دبیر جشنواره در ادامه در خصوص آخرین مهلت شرکت در جشنواره اظهار داشت: آخرین مهلت شرکت در جشنواره 20 مهر ماه بود. تا کنون 880 اثر به دست ما رسیده که هنوز تفکیک نشده است. بازبینی و انتخاب آثار تا بیستم آبان انجام می‌شود و زمان برگزاری جشنواره بیست و یکم تا بیست و چهار آذر ماه است. همچنین حداکثر زمان آثار داستانی، مستند و انیمیشن 40 دقیقه است.

نظری عنوان کرد: رئیس هیئت داوران ناصر گل‌مکانی که با حضور مدیران بعضی از شبکه‌ها و اساتید داوری این جشنواره را انجام می‌دهد. همچنین با رایزنی که با معاونت فرهنگی وزارت علوم انجام دادیم، دانشگاه‌هایی که انجمن فیلم دارند می‌توانند آثار این جشنواره را در دانشگاه خود به نمایش بگذارند. در حال حاضر دانشگاه شریف،‌ تربیت‌مدرس، علامه طباطبایی این آثار را در دانشگاه پخش می‌کنند.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار