ارومیه؛

جذب 10 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در خوی

مدیر جهادکشاورزی خوی گفت: امسال 10 میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی در این شهرستان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مهران زینال‌زاده گفت: این تسهیلات شامل 15 دستگاه تراکتور و 33 دستگاه ادوات و تجهیزات کشاورزی است که در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است

وی با اشاره به تعداد ماشین‌آلات کشاورزی در خوی، اذعان کرد: 469 دستگاه تیلر، 453 دروگر، 47 تراکتور باغی، سه هزار و 301 تراکتور چهار سیلندر، 74 دستگاه تراکتور شش سیلندر و 74 کمباین گندم در بخش‌های کشاورزی این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی با بیان اینکه خوی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات زراعی و باغی در آذربایجان غربی است، اظهارکرد: امسال سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 11 هزار هکتار بود که 6300 هکتار آن آبی و 4800 هکتار به صورت دیم کشت شده است.

زینال زاده با بیان اینکه 63 هزار هکتار از اراضی گندم این شهرستان به صورت آبی کشت می‌شود، تصریح کرد: 48 هزار هکتار نیز از اراضی گندم به صورت دیم کشت می‌شود.

وی با اشاره به بذرهای اصلاح شده گندم، اذعان کرد: بذرهای اصلاح شده در اراضی دیم که در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده شامل پیشگام، میهن، زرین و سرداری است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی اعلام کرد: میزان متوسط عملکرد در واحد سطح گندم در اراضی آبی 4 هزار و 100 کیلو در هر هکتار را شامل می‌شود و در اراضی دیم یک‌هزار و 10کیلو در هر هکتار است.

وی با اشاره به خرید گندم از کشاورزان خوی، افزود: امسال 25 هزار و 280 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان 1.45 اسب بخار در هکتار است.

زینال زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، اظهار داشت: 10 میلیارد ریال برای تسهیلات خرید تراکتور و ادوات و تجهیزات کشاورزی به شهرستان خوی اختصاص یافته که جذب شده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کشاورزی ، ادوات ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.