شیراز؛

فارس رکورددار تعیین تکلیف اراضی اختلافی

فارس رکورددار تعیین تکلیف اراضی اختلافی منابع طبیعی و موقوفات در کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در کارگروه مشترک سه جانبه سازمان های اوقاف، ثبت اسناد و منابع طبیعی که به همت اداره ثبت اسناد و املاک کشور و با حضور روسای قوه قضائیه و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در مشهد برگزار شد منابع طبیعی فارس مقام نخست کشور در کاهش مساحت اختلافی منابع طبیعی و اوقاف شد .
وی به اختلافات موجود بین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور طی سالیان متمادی اشاره کرد و افزود: در این راستا  تفاهم نامه ای به منظور بررسی موارد اختلافی بین دو سازمان و احیای حق و حقوق موقوفات منعقد و اقدامات مشترکی بین دو دستگاه انجام شد.
بوستانی اظهار کرد: استان فارس بعد از استان خراسان رضوی دارای بیشترین اراضی موقوفی در کشور است و در این راستا با اقدامات مناسب 540 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف ارزیابی و پس از بررسی در کارگروه های شهرستانی بیش از 34 هزار هکتار از این اراضی سهم موقوفات و 350 هزار هکتار نیز در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت که 110 هزار هکتار آن نیز به عنوان مستثنیات افراد تعیین تکلیف شد.  
وی افزود: بر اساس توافقات انجام گرفته، تاکنون یک میلیون و 500هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف منابع طبیعی و سازمان اوقاف کشور برای ثبت مالکیت تعیین تکلیف شدند که از این میزان بیش از 500 هزار هکتار متعلق به اراضی رفع اختلاف شده در فارس است.  
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از تنظیم تفاهم نامه مشترک دیگری با سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای رسیدگی و رفع اختلاف پلاک های موقوفات بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه اراضی اختلافی متعلق به 4 موقوفه از جمله اراضی وقفی متعلق به آستان مقدس حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت شاه عبدالعظیم(ع) در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در این راستا موقوفات متعلق به حضرت شاهچراغ (ع) در استان فارس تعیین تکلیف شود.  
گفتنی است مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به عنوان مدیر برتر کشوری در حل اختلاف اراضی منابع طبیعی و وقفی برگزیده و لوح تقدیر خود را از دست رئیس قوه قضائیه دریافت کرد.
انتهای پیام/ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار