اردبیل؛

گسترش همکاری های اقتصادی اردبیل و جمهوری آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: همکاری های اقتصادی و مناسبات تجاری این استان با کشور همسایه جمهوری آذربایجان گسترش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در تشریح سفر خود به جمهوری آذربایجان روسیه و داغستان گفت: در این راستا سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان برای بررسی همکاری های مشترک و تبادل نظر در بحث سرمایه گذاری هفته آینده به اردبیل سفر می کنند.

وی افزود: این سفر فضا را برای استان اردبیل جهت همکاری مشترک با جمهوری آذربایجان فراهم کرده و توسعه اقتصادی و تسهیل در امر تجارت آن را رقم خواهد زد .

استاندار اردبیل ادامه داد: تجار و سرمایه گذاران روسی و جمهوری آذربایجان استقبال خوبی از سفر هفته پیش هیات اقتصادی استان اردبیل داشتند و آنها خیلی راغب هستند تا در اردبیل حضور یافته و با امکانات و استعدادهای کشاورزی و گردشگری استان آشنا شوند .

خدابخش با اشاره به دستاوردهای این سفر افزود: توسعه روابط اقتصادی ،سرمایه گذاری مشترک اقتصادی ،تسهیل مناسبات تجاری و دعوت از مقامات این کشورها برای همکاری مشترک ، فعالیت 24 ساعته گمرگ بیله سوار مغان ، راه اندازی بازار مرزی مشترک ، راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی شمالغرب ، راه اندازی دفتر اتاق بازگانی اردبیل در باکو و شناساندن قابلیت های اقتصادی ،کشاورزی و گردشگری استان اردبیل از جمله دستاوردهای این سفر است.

وی اشتراکات دینی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران را در توسعه همکاری های مشترک اقتصادی موثر دانست و افزود:در طول 2 سال اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران هفت بار با رییس جمهوری آذربایجان دیدار داشتند که در این دیدارها محوریت اقتصادی بیشتر مد نظر بود و نتیجه آن هم گشایش و افزایش روابط اقتصادی بیشتر مابین 2 کشور بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بازار روسیه مهمترین هدف تجاری است افزود: میزان واردات مواد غذایی روسیه سالانه 50 میلیارد دلار از کشورهای مختلف است و روس ها استقبال بیشتری از تجار اردبیل برای مراودات اقتصادی دارند و در هفته های آینده هم برای حضور در استان اردبیل اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.