اردبیل؛

فعالیت بازارچه مرزی در گمرک بیله‌سوار

استاندار اردبیل گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان رده بالای جمهوری آذربایجان، بازارچه مشترک مرزی ایران و آذربایجان مجددا در گمرک بیله‌سوار اردبیل فعال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با محوریت تشریح سفر هیات اقتصادی استان اردبیل به روسیه، داغستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: سفر هیاتی از استان اردبیل متشکل از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی به کشورهای روسیه، داغستان و جمهوری آذربایجان انجام شد که هدف از برگزاری این دیدارها با مسئولان کشورهای مختلف،‌ تسهیل در روند فعالیت بخش خصوصی بوده است.

وی گفت: در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی‌اف،‌ رئیس جمهور آذربایجان دیدار داشتیم که در این جلسه مباحث مطرح شده با محوریت بررسی و برطرف کردن مشکلات بخش خصوصی دو کشور در رابطه با تجارت متقابل و حوزه واردات – صادرات بود که خوشبختانه در این دیدار بسیاری از مشکلات پیش‌روی بخش خصوصی برطرف شد.

استاندار اردبیل افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان جمهوری آذربایجان مقرر شد که روند صدور ویزا به مسافران ایرانی تسهیل شده و حتی ویزا در مرز بیله‌سوار برای مسافران صادر شود و مسئولان دولتی جمهوری آذربایجان نیز در هفته‌های آتی برای بازدید از استان اردبیل و مذاکره با مسئولان استانی به اردبیل سفر خواهند کرد.

خدابخش تصریح کرد: مرکز تجاری شمالغرب کشور به منظور ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات تولید شده در استان‌های شمالغرب کشور به همت اتاق بازرگانی اردبیل در کشور روسیه و شهر باکو،‌ پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح شد و واحدهای تولیدی محصولات خود را به منظور صادرات می‌توانند در این مراکز عرضه کنند.

وی بیان کرد: با مذاکرات انجام گرفته قرار بر این شد که بازارچه مرزی ایران و آذربایجان در گمرک بیله‌سوار دوباره فعال شده و محصولاتی مشخص در این بازارچه عرضه شود که این موضوع نیز به رونق گرفتن کمرگ بیله‌سوار کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.