ایلام؛

بانوی آبدانانی، موفق به اخذ گواهینامه هنری کشور شد

فاطمه نوری بانوی هنرمند آبدانانی در حوزه صنایع دستی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری از شورای ارزشیابی آثار هنری هنرمندان کشور شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مجید اولاد مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان اعلام کرد: خانم فاطمه نوری از هنرمندان با سابقه صنایع دستی استان است که از سال 75 تاکنون در زمینه خلق آثار ارزشمند و ماندگار هنری در حوزه صنایع دستی مشغول بکار است و صدها اثر زیبا و شکیل را خلق و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه کرده است.

وی گفت : این خانم هنرمند با استعداد، اخیرا در آزمون کتبی، شفاهی و عملی ارزشیابی آثار هنری که با شرکت 150 نفر از بافندگان پیشکسوت کشور در تهران برگزار شد، شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه معتبر ملی هنری  شده است.  

وی افزود : در این آزمون، 180 اثر مهم هنری هنرمندان سراسر کشور در زمینه های قالی بافی، گلیم برجسته، نساجی، مکرومه بافی، بافندگی بر روی چرم، کیف دوزی و قلاب دوزی توسط کارشناسان خبره و نامی زیر نظر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که برابر رای و نظر کارشناسان شورای مذکور، گوهینامه درجه 3 (معادل فوق لیسانس) در رشته (نساجی سنتی موج بافی) به خانم فاطمه نوری از بانوان هنرمند آبدانان اعطا شد.

فاطمه نوری گفت: 25 سال است در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستم و تاکنون ضمن شرکت در 40 نمایشگاه ملی، منطقه ای و بین المللی، پنج هزار اثر کوچک و بزرگ تولید و به بازارهای مصرف عرضه کرده ام.











 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.