همدان؛

ثبت نام 7 هزار همدانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا

رئیس حج و زیارت استان گفت: 7 هزار همدانی برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین در کربلا ثبت نام کردند.

ثبت نام 7 هزار همدانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن ساغر چی با اشاره به اینکه تاکنون 7000 همدانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا در سایت سماح ثبت‌نام کرده‌‌‌اند، افزود:  برای جلوگیری از ازدحام افراد بدون ویزا در مرز مهران، زائران فاقد ویزا و گذرنامه نمی‌توانند وارد شهر مهران شوند.

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا علاوه بر اینکه می‌توانند در سایت سماح نوع مسافرت خود از طریق هوائی، پیاده‌روی، سواری شخصی و غیره را مشخص کنند، باید با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز و تحویل مدارک خود ویزا و گذرنامه را دریافت کنند.

ساغرچی خاطرنشان کرد: ثبت در سایت سماح از 16 مردادماه آغاز شده است و تا 13 آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه  از مردم می‌خواهیم در زمان مقرر شده اقدام به ثبت نام در سایت سماح کنند تا گذرنامه و ویزای آنها در زمان معین آماده شود،ابراز کرد:مطابق  با مصوبات سازمان حج و زیارت کشور و ستاد اربعین کشور هیچ فردی بدون داشتن ویزا نمی‌تواند از مرز عبورکند.

وی  یادآور شد: نیروی انتظامی با ایجاد پایگاه‌هایی در ورودی شهر مهران تنها به افراد دارای ویزا و گذرنامه اجازه ورود به شهر خواهد داد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان  همدان با اشاره به اینکه پایگاه مرزی مهران برای ورود و خروج زائران همدانی تعیین شده است، گفت: هزینه‌های دریافت روادید و ویزا 178هزار تومان است که از هموطنان می‌خواهیم تا قبل از پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام، نسبت به گرفتن گذرنامه و ویزای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.