يادواره شاعر زخم‌های کابل در مزارشریف برگزار شد

مراسم یادبود بیست و دومین سالگرد شهادت قهار عاصی در مزار شریف برگزار شد.

يادواره شاعر زخم‌های کابل در مزارشریف برگزار شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به مناسبت بیست‌ودومین سال شهادت قهار عاصی، شاعر زخم‌های کابل، يادواره‌ای به همت دفتر جوانان جمعیت اسلامی شمال و با همکاری کتابخانه فردوسی در مزارشريف افغانستان، برگزار شد.

اين مراسم با حضور مولوی عبدالعزیز عزیزی، ريیس معارف بلخ، غلامی، مسئول خانه فرهنگ ایران در مزارشريف، ريیس تلویزیون ملی بلخ، انصارین ريیس روضه مبارک و جمعي از شاعران، فرهنگیان و فرهنگ‌دوستان، برگزار شد.

عزیزی، ريیس معارف بلخ در سخنرانی خود در اين مراسم، ضمن قدردانی از جوانان مزارشريف که از شهدای کشور ياد می‌کنند و همت می كنند که نخبه‌های علمی را به مردم معرفی کنند، گفت: بیانی که در قالب شعر باشد، کار آسانی نیست؛ با اين حال قهار عاصی، شعر‌های پرمعنای بسيای گفته و مطالب ارزنده‌ای ارائه داده است.

وي افزود: شاعر، باید مؤمن باشد، باید به وطن، ناموس و هر چیزی که با ارزش محسوب می شود، عشق بورزد و به خاطر رشد جامعه و کشور، شعر بسراید.

درادامه اين مراسم و بعد از خوانش برحخی آثار قهار عاصی، ابوطالب مجلسی، فرماندار نهرشاهی با بيان سخنانی اظهار كرد: بیان، احساسی است که انسان را به انقلاب می‌رساند. در شعر، هر چه انگیزه انساتی باشد برای ما قوت می‌بخشد تا انسان و جامعه را به سمت خوب بکشاند. شعر خوب، انسان را به راه خوب می‌برد.

در ادامه غلامی، مسئول خانه فرهنگ ايران در مزارشريف هم طی سخنانی گفت: در برابر خون و عظمت شهدای مقاومت و سربلندی آنان، سر تعظیم فرود می‌آورم و یاد و خاطره مجاهدان در راه خدا را گرامی می‌دارم.

وي افزود: جوانان امروز باید با احساس پاکشان همچون شهید قهار عاصي در قالب شعر، ستایش‌گر پاک‌باخنگان عرصه جهاد و شهادت باشند و کارکردشان به رضای خداوند باشد. همچنين از جوانان امروزی مي‌خواهم که هر كدامشان قهار عاصی باشند و عاصی را الگوي خود بدانند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار