۲۳ مدرسه ویژه اتباع افغانستانی در یزد فعالیت می‌کند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به افزایش آمار دانش آموزان تبعه افغانستان در یزد گفت: ۲۳ مدرسه ویژه اتباع افغانستانی در استان دایر است.

۲۳ مدرسه ویژه اتباع افغانستانی در یزد فعالیت می‌کند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمدحسین رادمنش با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز افغانستانی در سیستم آموزش و پرورش استان یزد ثبت نام شده اند، اظهار داشت: تعدادی از این دانش آموزان در مدارس ویژه خود و تعدادی دیگر در مدارس دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۳ مدرسه ویژه اتباع افغانستانی در استان یزد بیان کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان افغانستانی در این مدارس تحصیل می کنند و بیش از ۳ هزار نفر دیگر نیز در مدارس ایرانی ها و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

رادمنش در گفتگو با مهر با بیان اینکه امسال آمار دانش آموزان کلاس اولی استان یزد نسبت به سال گذشته با ۶ هزار نفر افزایش روبرو بود، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از این دانش آموزان اتباع افغانستانی یا دانش آموزان غیربومی از سایر استان‌ها هستند و به این آمار به معنای این است که آموزش و پرورش بار عظیم مهاجرت به استان یزد را به دوش می کشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: افزایش ۶ هزار دانش آموز تنها در یک پایه تحصیلی به معنای نیاز به ۳۰۰ پرسنل جدید است و معلوم نیست که آموزش و پرورش تا چه زمانی بتواند بار مهاجرت استان یزد را به دوش بکشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.