پیام سید حسن خمینی به مناسبت سالروز شهادت سید مصطفی خمینی

نوه امام خمینی (ره) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش یاد و خاطره عمویش را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مصطفی خمینی، اولین فرزند امام خمینی در 21 آذر 1309 دیده به جهان گشود. او از همان سنین کودکی تحت تأثیر محیط زندگی خانوادگی خود که به طور کامل مذهبی و علمی بود، رشد کرد و «مرگ مشکوک» وی در اول آبان سال 1356 باعث شعله‌ ور شدن مبارزات انقلابی شد و انقلابیون آن را شهادت نامیدند و مراسم چهلم آن زنجیره‌ای از اعتراضات را رقم زد که به انقلاب بهمن 1357 انجامید.

به همین مناسبت "سید حسن خمینی" با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش سالروز شهادت عمویش را تسلیت گفت و ضمن بیان مطالبی در مورد وی یاد ایشان را زنده نگه داشت.

سید حسن خمینی نوشت:

"فردا اول آبان سالروز شهادت فرزند اول امام، مرحوم آيت الله سيد مصطفى خمينى است. بى شك درگذشت فرزند بزرگ، بر امام بسيار سخت و طاقت فرسا بوده است. آن هم فرزندى مجتهد و با توانايى هاى علمى و اجتماعى بالا كه در نگاه همه ى آشنايانش اميدى براى آينده ى خط فكرى و مكتب سياسى امام تلقى مى شده است. فرزندى كه به پدر عشق مى ورزيده است به گونه اى كه اين امر هم در زندگى وى مشهود بوده و هم امروزه از نوشته هاى مختلف ايشان قابل شناسايى است. مرحوم حاج آقا مصطفى در يكى از بحث هاى اصولى خويش وقتى از مبناى امام ياد مى كند چنان از تقرير آن به وجد مى آيند كه مى نويسند اين نكته بارقه اى الهى است كه به فكر پدرم رسيده است و آنگاه چندين خط به دعا براى اعتلاى كلمه حضرت امام مى پردازد. اما به نظر من ، سختى فراق مرحوم عمو ،جاى ديگرى به اوج رسيده بود. هر كس يك بار همسر امام را ديده باشد ، شهادت مى دهد كه خانوم ، بى شك لحظه اى را خالى از عشق و ياد فرزند بزرگش سر نكرده بود. اگر در محضر ايشان سخن از حاج آقا مصطفى مى شد، محال بود اشك بر چهره اش ننشيند. اگر خاطره اى بر زبان مى آمد ، نقشى هم براى آن مرحوم در آن متصور بود. همسر امام تا روز مرگ ، عشق فرزندش را هم بر زبان و هم بر جان خود نگاه داشته بود. صبر مادر و پدر در رثاى چنان فرزندى حتما رحمت خدا را بر ايشان باعث گرديده است. خداى سبحان ، امام عزيز و همسر مكرمه و فرزندان بزرگوارشان را با اولياى خود محشور گرداند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام ودرود خدا بر امام راحل و فرزندان ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام ودرود
آخرین اخبار