گزارش ابتکار از بازدید دشت سهرین

رئیس سازمان محیط زیست کشور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش گزارش کوتاهی از بازدید دشت سهرین ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیلوفر ابتکار معروف به معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در آن گزارشی از بازدید دشت سهرین ارائه داد و عنوان کرد متاسفانه مشکلاتی سبب کاهش تعداد آهوها شده و به همین علت امروز اصرار داشتم که به این منطقه بروم و با کشاورزان هم ملاقات و گفت و گو داشته باشم. در مسیر عبور این دیدار رخ داد. 
کشاورزان عزیز گله داشتند که به دلیل حفاظت از آهوان منطقه یک سری اقدامات توسعه ای امکان ندارد و از سوی دیگر حیوانات به مزارعشان ضرر می زنند. 

ابتکار نوشت:
"یکی از برنامه های سفر امروزم به استان زنجان بازدید از دشت سهرین بود. سهرین قسمتی از منطقه حفاظت شده سرخ آباد و زیستگاه آهوان شمال غرب و غرب ایران است. 
متاسفانه مشکلاتی سبب کاهش تعداد آهوها شده و به همین علت امروز اصرار داشتم که به این منطقه بروم و با کشاورزان هم ملاقات و گفت و گو داشته باشم. در مسیر عبور این دیدار رخ داد. 
کشاورزان عزیز گله داشتند که به دلیل حفاظت از آهوان منطقه یک سری اقدامات توسعه ای امکان ندارد و از سوی دیگر حیوانات به مزارعشان ضرر می زنند. 
ضمن تشکر از آنها و کمکی که سعی می کنند به حفظ محیط زیست و حیات وحش داشته باشند، گفتم: این دشت پیش از این منزل آهوان بوده است و امروز اهالی منطقه باید با این موجودات مدارا کنند. این حیوانات برکت منطقه شما هستند و می‌توانند اینجا را به مقصدی گردشگری تبدیل کنند و سبب رونق معیشت ساکنان شوند. 
روشن است که در دشت سهرین تنها کاربری مجاز، کشاورزی خواهد بود و بهره برداری های دیگری در آن امکان ندارد. ولی در صورتیکه خسارت وارد شده به ساکنان مناطق حفاظت شده ناشی از حمله حیوانات وحشی باشد، پس از بررسی کارشناسی مبلغ آن به افراد خسارت دیده پرداخت می شود."



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار