پیش‌بینی ان پی آر: هیلاری کلینتون، پیروز انتخابات آمریکا

ان پی آر با تحلیل رویدادهای انتخاباتی اخیر و نظرسنجی ها، به پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان پی آر، کمتر از سه هفته مانده به انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) آمریکا، هیلاری کلینتون پیروز می شود. درست است که مردم همچنان حق انتخاب دارند؛ اما باید گفت هیلاری کلینتون رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود مگر اینکه از امروز تا روز انتخابات یک اتفاق جدی رخ دهد که این نتیجه را تغییر دهد.

ماه اکتبر به دلایل زیر بدترین ماه برای دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا بود:

- انتشار یک فایل صوتی که ترامپ در آن اظهاراتی زشت و ناپسند درخصوص "آزار جنسی زنان" مطرح کرد.

- تعدادی از زنان ترامپ را به سوء رفتار جنسی متهم کردند.

- اجرای ضعیف ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی

- افشای اسناد مالیاتی ترامپ که وی بخاطر اینکه در دهه 90، 915 میلیون دلار از دست داده بود، به مدت 2 دهه از پرداخت مالیات امتناع کرد.

جدیدترین نقشه نبرد میان ترامپ و کلینتون که ان پی آر منتشر کرد نشان داد با وجود اینکه ترامپ در گذشته هم طرفداران زیادی نداشت، حالا تعداد آنها تقریبا ناچیز شده است. ترامپ تنها در قلمرو جمهوری خواهان طرفدار دارد. 

تعداد طرفداران کلینتون در ایالت های تگزاس، میزوری و ایندیانا – که پیشتر منطقه ای امن برای جمهوری خواهان بود -- افزایش یافته است. اما آیا کلینتون در تگزاس پیروز می شود؟ احتمالا خیر. اما تعداد طرفداران وی در این ایالت برای نخستین بار پس از 20 سال حدود 10 درصد است.

اما بخشی از نقشه هم به نفع ترامپ تغییر کرده است. مینه‌سوتا که پیشتر منطقه ای امن برای دموکراتها بود، حالا ترامپ نیز در آن طرفدارانی یافته است. اما آیا ترامپ در این ایالت پیروز می شود؟ احتمالا خیر. همانند تگزاس که کلینتون در آن پیروز نمی شود.

در خصوص ایالت جورجیا که به نظر می رسید حامیان ترامپ در آن بیشتر باشد، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد سرنوشت حامیان این ایالت هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. پس باید در نظرسنجی هفته های آینده به بررسی این ایالت بپردازیم.

آیا احتمال پیروزی ترامپ وجود دارد؟

برای اینکه ترامپ پیروز انتخابات شود، باید بتواند در همه ایالت های زرد رنگ (فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو، آیووا، نوادا، آریزونا) که سرنوشت آنها مشخص نیست، تعداد طرفداران خود را افزایش دهد و همینطور یک ایالت را که حامیان کلینتون در آن زیاد است، طرفدار خود کند. 

در دیگر ایالتهایی که حامی دموکراتها هستند، محبوبیت کلینتون ثابت مانده و حتی افزایش داشته است بخصوص در پنسیلوانیا. تعداد حامیان وی در ویسکانسین و میشیگان هم ثابت مانده است.

حتی اگر این اتفاق هم بیفتند، اگر ترامپ توجه زنان، آمریکایی های سیاهپوست و اسپانیایی ها را جلب نکند، پیروز نخواهد شد. ترامپ برای پیروزی باید همه این کارها را انجام دهد، درحالی که کلینتون فقط کافی است در همین جایگاه باقی بماند. حتی محبوبیت وی در ایالت های تعیین کننده فلوریدا، کارولینای شمالی و نوادا نیز بیشتر شده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار