کرمانشاه؛

پایان برداشت آفتابگردان در مزارع استان کرمانشاه

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:برداشت آفتابگردان در مزارع استان کرمانشاه پایان یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ شهریار قاسمی گفت:بیشترین سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی استان مربوط به سنقروکلیایی است

وی گفت: محبوبیت آفتابگردان تولیدی در این شهرستان تا جایی است که تحت عنوان "تخمه سنقری" حتی طرفدارانی را در خارج از کشور هم دارد.

قاسمی طعم و مزه آفتابگردان تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی را خاص دانست و افزود: نوع بذر و محلی بودن آن، شرایط آب و هوایی و... سبب شده تا تخمه سنقری منحصر به فرد باشد.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: آفتابگردان در استان کرمانشاه علاوه بر شهرستان سنقروکلیایی در شهرستان‌های صحنه، کنگاور و قسمت‌هایی از کرمانشاه نیز کشت می‌شود.

قاسمی سپس با بیان اینکه در سال زراعی گذشته 4300 هکتار آفتابگردان آجیلی در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود، گفت: در مجموع 7700 تن آفتابگردان در استان کرمانشاه تولید شد.

قاسمی در ادامه اشاره‌ای هم به تولید نوع روغنی آفتابگردان در استان کرمانشاه داشت و با بیان اینکه در سال زراعی گذشته کار خوبی در حوزه کشت این نوع از آفتابگردان در شهرستان اسلام‌آبادغرب انجام شد، گفت: در راستای تاکیدات دولت مبنی بر بالابردن ضریب خوداتکایی روغن اهمیت زیادی به توسعه کشت آفتابگردان روغنی داده می‌شود تا آنجا که محصول تولیدی سال گذشته به صورت خرید تضمینی از زارعان خریداری شد و مطالبات زارعان نیز به موقع پرداخت شد.

به گفته وی سال گذشته 55 هکتار از مزارع آفتابگردان شهرستان اسلام‌آباد غرب زیر کشت آفتابگردان روغنی رفت و در مجمع نیز 110 تن آفتابگردان روغنی در استان تولید شد.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.