اهواز؛

اجرای برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان درماهشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر‌ماهشهراز اجرای برنامه های هفته ملی سلامت بانوان دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پرویز میرزایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر‌ماهشهر پس از قدردانی از اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی در اطلاع‌رسانی به جامعه در زمینه سلامت بانوان گفت: هدف از اجرای برنامه‌های ویژه هفته سلامت در سر‌اسر کشور حساس کردن جامعه به سلامت بانوان است.

وی افزود: هر ساله به مناسبت هفته سلامت بانوان، شعاری در این زمینه انتخاب می‌شود، امسال نیز شعار این هفته خانواده سالم، جامعه پویا نام‌گذاری شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر‌ماهشهر در ادامه با اشاره به سیاست‌گذاری دولت در زمینه سلامت بانوان خاطرنشان کرد: هر ساله سیاست‌هایی در این حوزه به مراکز بهداشت و درمان سراسر کشور ابلاغ می‌شود که باید در این راستا به فعالیت بپردازند.

میرزایی ادامه داد: در راستای این سیاست‌ها جامعه باید نسبت به مسئله سلامت بانوان حساس شده و برای رسیدن به یک جامعه و زندگی سالم، ضرورت دارد سلامت بانوان را در اولویت قرار داد.

وی بار دیگر اهمیت سلامت بانوان در جامعه را یادآور شد و گفت: سلامت بانوان در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا باید علاوه بر سلامت جسمی این قشر از جامعه به سلامت روان آنها با توجه به اینکه نقش برجسته‌ای در جامعه و خانواده ایفا می‌کنند توجه ویژه‌ای شود.

این مسؤول اضافه کرد: برخی بر این باور هستند که بانوان تنها باید به وظایف خود در خانه و خانواده بپردازند، اما با توجه به توانایی آنها در عمل کردن به وظایف خود در خانه و جامعه به گونه‌ای مناسب، بنده معتقدم بانوان در هر دو زمینه توانمند هستند و باید بستر پیشرفت آنها مهیا شود.

میرزایی در ادامه با درخواست از مسؤولان در اهمیت بخشی به سلامت جسمی و روحی بانوان در محیط کار، متذکر شد: برای داشتن جامعه‌ای سالم ضرورت دارد به سلامت جسمی و روحی بانوان در محیط کار به خصوص برای بانوان باردار و مادران در زمان شیردهی توجه ویژه‌ای شود.

سرپرست اداره شبکه بهداشت و درمان در ادامه از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته سلامت بانوان در شهرستان ماهشهر خبر داد و گفت: اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر نیز هماهنگ با سراسر کشور برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری پیاده‌روی نمادین ویژه بانوان اجرا کرد.

وی اضافه کرد: به برنامه‌هایی از قبیل، دیدار بانوان مرکز بهداشت و درمان با امام جمعه شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه بیماری‌های شایع در جامعه و استرس‌های شغلی در کمیته امداد می‌توان اشاره کرد.

میرزایی ادامه داد: مکاتبات با رابطین سلامت ادارات برای اطلاع‌رسانی به جامعه در این زمینه، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان، اعزام کارشناس به ادارات برای اجرای مشاوره‌های ازدواج با محوریت سلامت بانوان و تلاش برای شناسایی نقاط بحرانی سلامت بانوان از ذیگر برنامه های این اداره است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه عمده تلاش نظام سلامت، توانمند‌سازی بانوان در خود‌ارزیابی است گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های خاص مانند انواع سرطان‌ها، تلاش ما بر آموزش در این زمینه و فرهنگ‌سازی است که بتوان در راستای کاهش و پیشگیری این قبیل بیماری‌ها اقدام کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر عنوان کرد: امروزه بیماری‌هایی مانند انواع سرطان‌ها، قلبی و عروقی، چاقی، پوکی استخوان و پوستی سلامت بانوان را تهدید می‌کند، از این رو برای مدیریت این معضل مطالعه و ارتقای آگاهی بیشتر از سوی بانوان را می‌طلبد.

وی در ادامه به مشکلات روحی و روانی بانوان در جامعه و خانواده اشاره کرد و گفت: بانوان بیشتر از هر چیز نیازمند توجه دیگران به سلامت روحی و روانی آنها دارند، بنابراین با در نظر گرفتن اینکه بیماری بانوان متوجه تمام جامعه خواهد بود، در فراهم کردن آرامش بانوان در خانواده و جامعه تلاش کنیم.

میرزایی اضافه کرد: مشکلات رفتاری، مسائل زناشویی،استرس‌های شغلی و زندگی، بی‌توجهی به حقوق بانوان و ازدواج ناسالم و طلاق از عمده‌ترین معضلات بانوان در جامعه است از این رو باید بیش از هر چیزی به حاشیه امن آنها توجه کنیم.

این مسئول در پایان از همکاری برخی از مدیران در حمایت از سلامت بانوان در جامعه قدردانی کرد و افزود: با توجه به اکثریت بانوان در جامعه، سلامت جسمی و روحی آنها بیش از پیش آشکار است، لذا از مدیران انتظار می‌رود به ارزش‌گذاری در این زمینه و تأمین آرامش آنها به ویژه برای بانوان شاغل تلاش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.