قائم مقام سیما در مراسم رونمایی از «فرزند پورتال»:

حوزه کودک هیچ متولی‌ ندارد

پورحسین گفت: تنها رده‌ای که متولی مشخصی ندارد، کودکان و نوجوانان هستند و ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا هر چه سریع‌تر این مشکل مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از جامع‌ترین پرتال تربیت کودک و نوجوان با عنوان «فرزند پرتال» با حضور رضا پورحسین قائم مقام سیما، غلامعلی افروز متخصص حوزه کودکان و نوجوانان، محمد میرکیانی متخصص حوزه رسانه در تالار اشراق مجموعه ایوان شمس برگزار شد.
 
در این مراسم رضا پور‌حسین قائم مقام معاون سیما در خصوص لزوم توجه و پرداخت هر چه بیشتر به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان عنوان کرد: تربیت، معماری انسان است و کار مهمی که در طراحی نقشه راه برای این امر باید صورت بگیرد بهره‌مندی و استفاده از دین است.
 
وی افزود: ما در عرصه ایرانی – اسلامی چیزی برای تعلیم و تربیت کم نداریم اما به این جهت که این ذخایر ارزشمند را به زبان مناسب استخراج و نمایان نکرده‌ایم همچنان در بهره‌مندی از آنها عقب هستیم و ما در حوزه تعلیم و تربیت باید هر چه بیشتر با شناسایی مبانی دین و ارزش‌های ایرانی – اسلامی این امر را تقویت کنیم و فرزند پرتال بخشی از همین دست فعالیت‌ها در حوزه آشکار سازی این ذخایر است.
 
قائم مقام سیما در خصوص پرداخت حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: در کشور ما هر چیزی متولیانی دارد و تنها رده‌ای که متولی مشخصی ندارد، کودکان و نوجوانان هستند و ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا هر چه سریع‌تر این مشکل مرتفع شود چراکه سازمان‌هایی هستند که با فعالیت‌هایشان کارهایی در حوزه کودک انجام می‌دهند اما این حوزه همچنان جبهه و متولی آشکاری ندارد.
 
پورحسین یادآور شد: ما در این حوزه باید به سمت تمدن نوین اسلامی برویم مسیری که شامل دو بخش مهم است. یکی اندیشه ، علم و پژوهش و دیگری تکیه بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی است. سبکی که باید با بهره‌مندی از منابع ایرانی – اسلامی به آن دست پیدا کنیم و این پرتال نیز در همین راستا با ارائه مقاله‌هایی کارش را آغاز کرده است ما نیز امیدواریم هر روز خبرهای عمیق و خوشی را از این پرتال بشنویم.
 
در ادامه این مراسم محمد میر کیانی متخصص حوزه رسانه و نویسنده کودک و نوجوان گفت: مجموعه تلاش‌هایی که در حوزه ادبیات و رسانه صورت می گیرد برای این است تا عرصه آموزش غیر رسمی را تحت تاثیر پیام‌هایی قرار دهد و موجب تغییر و تعیین روش‌های زندگی آینده کودکان و نوجوانان شود.
 
وی افزود: متأسفانه امروزه فرآورده کشورهای غربی به صورت انبوه در اختیار کودکان و نوجوانان ما قرار گرفته است. فرآورده‌هایی که با هدف جهان سرزمینی تولید می‌شود. موضوعی که به نوعی به کودک القا می‌کند، همه جهان به او تعلق دارد و این نگاه نگاهی سلطه جویانه است که ما باید با هوشمندی ، دقت نظر و برنامه‌ریزی بلند مدت آنها را بشناسیم و نسل آینده را هوشیار بار بیاوریم.
 
میر کیانی در خصوص فعالیت این پرتال عنوان کرد: بخشی از کار و هدفی که فرزند پرتال انجام می‌دهد همین آگاهی بخشی به نسل کودک و نوجوان است. موضوعی که در برخی از شبکه‌های بیگانه با سانسوری هوشمندانه ارائه می‌شود و ما امیدواریم با حمایت همه فعالان این عرصه برای این پرتال اتفاقات خوبی بیافتد تا بتوانیم در حوزه جهان کودکان و نوجوانان گام موثری برداریم.
 
سجاد اسم حسینی مسئول سامانه فرزند پرتال در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به آغاز فعالیت‌های این گروه بیان کرد: ما از سال 88 اولین پرتال آموزشی کودک و نوجوان را با عنوان «مهر پرتال» راه اندازی کردیم. مجموعه‌ای که تا امروز با وجود همه مشکلات همچنان به کارش ادامه داده است.
 
وی تصریح کرد: در بخشی از پرتال مذکور به حوزه مدیریت مهدها پرداخته‌ایم و بعد از آن نرم‌افزار آموزشی فندوق که مخصوص کودکان و نوجوانان بود را راه‌اندازی کردیم. در ادامه این فعالیت‌ها خبرگزاری کودک و نوجوان که تنها خبرگزاری رسمی این حوزه است را نیز شکل دادیم تا اینکه در نهایت اساسی‌ترین مجموعه ما با عنوان فرزند پرتال شکل گرفت.
 
اسم حسینی با اشاره به محورهای این پرتال عنوان کرد: رشد، آموزش و تربیت از موضوعاتی هستند که در این مجموعه بررسی می‌شوند و هدف ما از تاسیس این پرتال و پرداخت به این موضوع رسیدن به مفهوم و شاخصه کودک در جمهوری اسلامی ایران است.
 
مسئول مجموعه فرزند پرتال خاطرنشان کرد: ما در ابتدای کار این پرتال را با تولید 500 هزار مقاله تربیتی آغاز می‌کنیم و بعد از آن در فاز دوم به بخش‌های ویژه کودکان و نوجوانان می‌پردازیم.
 
در بخشی از این مراسم غلامعلی افروز طی صحبت‌های روان‌شناسی از لزوم توجه هر چه بیشتر به تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اشاره کرد و این تلاش مضاعف را بسیار ارزشمند خواند.
 
در پایان با حضور رضا پور حسین، محمد میر کیانی و الوندی از این پرتال رونمایی شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار