جایزه نوبل ادبیات؛ از سکوت طولانی باب دیلن تا انتقاد نویسندگان از برنده جایزه

مسئولان آکادمی جایزه نوبل هنوز موفق به تماس با برنده جایزه ادبیات نشده‌‌اند.

جایزه نوبل ادبیات؛ از سکوت طولانی باب دیلن تا انتقاد نویسندگان از برنده جایزه
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشریه گاردین، یک روز پس از آنکه باب دیلن، خواننده و نویسنده آمریکایی، جایزه ادبیات نوبل را تصاحب کرد، مسئولان آکادمی سوئدی جایزه نوبل اعلام کردند هنوز موفق به تماس با او نشده‌اند. 

بر این اساس، سارا دانیوس – دبیر دائم آکادمی نوبل – اعلام کرد: در حال حاضر ما اقدامی انجام نمی‌دهیم. من با دوست نزدیک او تماس گرفته‌ام و ایمیل‌هایی به او ارسال کرده‌ام و او نیز پاسخ‌های دوستانه‌ای فرستاده است. در حال حاضر، این میزان تلاش کافی است. 

این نغمه‌سرای آمریکایی از روز پنجشنبه که نتایج جایزه نوبل ادبیات مشخص شد، سکوت کرده است. 10 دسامبر (19 آذر ) هر سال از برندگان جایزه نوبل دعوت می‌شود برای دریافت جایزه خود به استکهلم بروند و جایزه خود را از کارل گوستاو شانزدهم سوئد دریافت و در طول ضیافت سخنرانی کنند. 

با این وجود، دبیر دائم آکادمی نوبل می‌گوید: اگر او به این مراسم نیاید، هنوز هم این مراسم میهمانی بزرگی خواهد بود و این افتخار برای او ( به عنوان برنده جایزه نوبل) خواهد بود. 

دیلن 75 ساله، نخستین ترانه‌سرا است که برنده جایزه ادبیات شده است. با این وجود، انتخاب دیلن باعث بحث و جدل‌های فراوانی به خصوص در میان نویسندگان شده است. نویسندگان معتقدند ادبیات کار دیلن با نویسندگان دیگر متفاوت است. "پیر اسولین"، نویسنده مراکشی – فرانسوی که از انتخاب دیلن بسیار خشمگین است این تصمیم آکادمی نوبل را "تحقیر نویسندگان" نامید.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار