کامرانی فر: انتخاب AFC قدرت داوری ایران را نشان می دهد

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران گفت: انتخاب تیم داوری ایران به عنوان برترین تیم داوری آسیا، نشان دهنده ظزفیت و قدرت داوری کشور است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کامرانی‌فر در نشست خبری انتخاب علی رضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان برترین داوران آسیا گفت:  کنفدراسیون فوتبال آسیا دعوتنامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران ارسال و در این دعوت نامه از بهترین تیم داوری آسیا دعوت کرده تا با حضور در مقر این کنفدراسیون، از سه داور کشورمان تجلیل شود. این افتخار بزرگی برای داوری کشور ما است.
 
وی ادامه داد:حضور در صدر داوری آسیا، قدرت داوری ایران را نشان می دهد. به این سه نفر و همچنین فدراسیون فوتبال و البته تمام کسانی که برای جامعه داوری تلاش کردند، تبریک می‎گویم. داوری فوتبال، از خود فوتبال جدا نیست. می‎توانیم از ظرفیت داوری کشورمان استفاده زیادی کنیم. امیدوارم اتفاقات بهتری برای جامعه داوری کشور رخ دهد.
 
کامرانی فر با اشاره به تلاش این داوران و فدراسیون فوتبال برای کسب افتخار بهترین تیم داوری آسیا، تصریح کرد:  تلاش فدراسیون فوتبال و این سه نفر باعث شد توانایی آنها به رخ همگان کشیده شود. انتخاب داور بازی فینال در هر تورنمنت بسیار سخت است و علاوه بر توانایی داوران به موارد دیگری هم توجه می‎شود.
 
کمک داور اسبق فوتبال کشورمان درمورد دلیل اصلی انتخاب تیم داوری ایارن به عنوان برترین تیم داوری آسیا، اظهار داشت: این داوران توانستند در فینال جام‎ باشگاه‎های جهان و جام ملت‎های آسیا قضاوت کنند. اتفاقات خوب داوری یکی پس از دیگری در حال رخ دادن است. حضور در لیست الیت آسیایی برای داوران مرد و زن  کشور اتفاق بزرگی است که امیدواریم منجر به قضاوت بهتر سایر داوران کشورمان شود. داوری مسابقات داخلی اهمیت زیادی برای ما دارد و تلاش می‎کنیم داوران با تمام توان و انرژی خود قضاوت کنند تا شاهد اشتباهات کمتری باشیم.
 
کامرانی فر در مورد نحوه تجلیل از داروان برتر آسیا، بیان کرد:  AFC رسما نحوه تجلیل  را به ما اعلام نکرده و فقط نامه‎ای برای ما ارسال شده است. در مراسم قبلی بهترین‎های آسیا، بخش بهترین داور حذف شده بود و مشخص نیست چه زمانی از آنها تجلیل می‎شود. در هر صورت باید این سه نفر 30 آبان ماه در مقر کنفدراسیون آسیا حضور پیدا کنند.
 
وی درمورد اشتباهات برخی داوران جوان در مسابقات لیگ برتر فوتبال، توضیح داد: این داوران چند سال است که در لیگ برتر قضاوت می‌کنند اما فرصت نشد در بازی های پخش مستقیم قضاوت کنند. سعی می‎کنیم از توانمندی همه داوران خود استفاده کنیم. در این مسابقات داوران جوان عملکرد خوبی داشتند. باید در کنار داوران با تجربه از جوانان هم استفاده کنیم تا برای داوری کشور، پشتوانه سازی صورت بگیرد.
 
کامرانی‌فر ادامه داد: هرچند برخی مربیان به قضاوت این دائران انتقاد داشتند اما بیشتر تیم‎ها و همینطور جامعه فوتبال از عملکرد این داوران جوان استقبال کردند. باید خود را برای سال‎های آینده آماده کنیم. وقتی در یک تیم لیگ برتری بازیکن 17 -18 ساله بازی می‎کند چرا ما از داوران جوان استفاده نکنیم؟ همان گونه  که تیم‎ها در مسابقات لیگ برتر با هم رقابت می‎کنند میان داوران هم رقابت سالمی ایجاد شده است،هرچند نمی توان اشتباهات داوری را به کلی حذف کرد اما سعی می کنیم این موارد کمتر شود.
 
رئیس دپارتمان داوری درباره ساختار جدید این دپارتمان، گفت: از یک ماه قبل ساختار جدیدی را شروع کردیم و با حمایت فدراسیون فوتبال، سعی می‌کنیم شرایط جدیدی در جامعه داوری ایجاد کنیم. از همه رسانه‌هاهم به دلیل حمایت از داوران تشکر می‌کنم.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار