زابل

منطقه سیستان ظرفیت ایجاد مراکز انتظامی و مرزبانی مستقل را دارد

دادستان عمومی و انقلاب زابل گفت: منطقه سیستان بدلیل همجواری با کشور افغانستان و رشد قارچ گونه طالبان و داعش در آن کشور و عدم توان مقابله دولت مرکزی آن با این گروهها ظرفیت ایجاد مراکز انتظامی و مرزبانی مستقل از مرکز استان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، محمد سرگزی در نشست با خبرنگاران در دادسرای عمومی شهرستان زابل افزود: با ایجاد مراکز مستقل نیروی انتظامی و مرزبانی ظرفیت نیروهای انتظامی و مرزبانی سه برابر افزایش پیدا می کند.

وی پیگیری نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای برای ایجاد مراکز مستقل انتظامی و مرزبانی در منطقه را خواستار شد.

دادستان زابل با بیان اینکه ماهانه افزون بر هزار پرونده وارد دادسرای شهرستان زابل می شود تصریح کرد: 25 درصد از این تعداد پرونده منتهی به کیفر خواست که در نهایت برای 10 درصد از پرونده ها رای صادر می شود.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته براساس اعلام مرکز جرم شناسی، دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان جرم را در میان دیگر استانهای کشور داشته است.

سرگزی از ایجاد کارگروه های تخصصی در حوزه بهداشت و پروژه های عمرانی خبرداد و گفت: حجم گسترده مطالبات مردمی در رابطه با موضوعات بهداشتی است که یک نفر از وی

دادستان زابل اظهارداشت: 18 مرکز ترک اعتیاد در شهرستان زابل مشغول فعالیتند که مراکز ترک اعتیاد نیاتک و زندان زابل از مجموعه موثر در خروجی ترک اعتیاد هستند.

وی با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد از امتیازات دولتی استفاده می کنند تاکید کرد: به تعدادی از این مراکز تذکر داده شده تا بر مبنای قوانین ترک اعتیاد عمل کنند.

سرگزی اعتیاد و سرقت را 2 معضل اصلی منطقه سیستان عنوان کرد و گفت: حضور نیروهای قضایی و انتظامی در صحنه باعث افزایش ریسک برای سارقان می شود که در نهایت میزان جرم کاهش پیدا می کند.

وی خواستار پیگیری بازنگری طرح شهرهای تبعیدی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1360، از سوی نمایندگان مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی شد و بیان کرد: تبعید افراد متخلف به منطقه سیستان برای مردم قابل پذیرش نیست.

اننهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار