کرمان؛

آغاز کشت محصولات گلخانه ای در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: کشت محصولات گلخانه ای در هزار و 550 هکتار از اراضی این منطقه از نیمه اول مهرماه آغاز شد و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

آغاز کشت محصولات گلخانه ای در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید یعقوب موسوی امروز در جمع خبرنگاران افزود: کشت انواع محصولات گلخانه ای شامل انواع خیارسبز گلخانه ای، بادمجان، گوجه فرنگی، توت فرنگی و ارقام مختلف فلفل در جنوب کرمان با آغاز سال زراعی و باغی جدید آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود هزار و 210 هکتار از مجموع سطح زیرکشت گلخانه های موجود در جنوب کرمان به کشت خیارسبز، 30 هکتار به کشت گوجه فرنگی، 60 هکتار به کشت بادمجان، 215 هکتار آن به کشت توت فرنگی و مابقی هم به کشت انواع فلفل اختصاص داده شود.

وی افزود: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت 250 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در منطقه جنوب کرمان تولید و روانه بازارهای مصرف شود.

موسوی با اشاره به اجرای طرح توسعه گلخانه ها در برنامه اقتصاد مقاومتی افزود: 100 هکتار انواع سازه گلخانه از محل اعتبارات منابع داخلی بانک های عامل در جنوب کرمان در دست اجراست که پس از تکمیل و بهره برداری در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: جنوب استان کرمان از نظر سطح زیرکشت و تولید محصولات گلخانه ای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.