کرمان؛

تقویت بنیان خانوار هدف اقتصادمقاومتی

استاندار کرمان گفت: اگر تقویت بازار کار توسط کارآفرینان به عنوان سیاست دولت در این بخش مد نظر قرار گیرد، می توان خیل زیادی از جوانان را مشغول به کار کرد.

تقویت بنیان خانوار هدف اقتصادمقاومتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در بازدید از مجتمع فنی تخصصی بانوفن با بیان اینکه یکی از اهدافی که در سیاست های اقتصاد مقاومتی دیده شده تقویت اقتصاد خانوار است افزود: یکی از راه های تحقق این هدف، تقویت مراکز آموزشی است.

وی خاطر نشان کرد : مراکز آموزش فنی حرفه ای، آموزش های کوتاه و بلندمدت فنی حرفه ای را به صورت رایگان در اختیار افراد جویای کار می گذارد در حالی که فراگرفتن این آموزش ها در کشورهای توسعه یافته هزینه زیادی دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: انتظار این است، جوانان به بازار کار مراجعه کنند البته باید در کنارش فرهنگ کار را نیز در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در بازار ایران پایین است گفت: شاید ما در کرمان در این راستا کاستی هایی داشته باشیم لذا فرهنگ کار باید در جامعه رواج پیدا کند.

رزم حسینی تاکید کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی استان کرمان پیشنهاد دادیم و تعهد می دهیم آموزش های فنی حرفه ای را به صورت رایگان به افراد جویای کار و کارآفرین ارائه بدهیم.

وی با بیان اینکه دولت اعتبارات ارزان قیمتی را برای اشتغالزایی پیش بینی کرده است گفت: سال گذشته 170 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان در کرمان پرداخت شد و امسال هم حدود 250 میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی می توان در این استان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: 20 میلیارد تومان از این اعتبارات در سال گذشته علیرغم اینکه برخی جوانان ادعای بیکار بودن دارند، جذب نشد.

وی از مونتاژ کردن قطعات وسایل مختلف توسط مجتمع بانوفن به عنوان کاری اقتصادی و مقرون به صرفه یاد کرد و گفت: مرکز آمورش فنی حرفه ای با سابقه 50 ساله، کادری قوی و با تجهیزات بروز می تواند فرصت خوبی برای جوانان جویای کار باشد.

استاندار کرمان گفت: مراکز آموزش فنی حرفه ای می توانند آموزش های کاربردی و کارآموزی را به دانش آموختگان رشته فنی و سایر افراد ارائه دهند.

استاندار کرمان امروز ضمن افتتاح مجتمع فنی تخصصی بانوفن از بخش های مختلف کارگاه های آموزش فنی حرفه ای این استان بازدید کرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار