در رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه گردشگری مطرح شد؛

هتل‌های ایران بهتر از پاریس است

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران گفت: اوضاع هتل‌های ما به لحاظ خدمات از پاریس بهتر است.

رحمانی موحد از پوستر دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری رونمایی کردبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور، علی باقر نعمتی زرگرآبادی ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و دیگر مدیران داخلی و خارجی گردشگری عصر روز یکشنبه در هتل لاله برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم، فرهاد امینیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی که اجرای دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران را برعهده دارد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از دو دوره گذشته با همکاری معاونت گردشگری میراث فرهنگی در صنایع دستی برگزار شده که شاهد توسعه کمی و کیفی این نمایشگاه بوده‌ایم ضمن اینکه حضور شرکت‌های خارجی بسیار پررنگ بوده است، حتی شاهد رشد 158 درصدی شرکت‌های خارجی آمار قابل تأمل است.
 
وی ادامه داد: در دهمین نمایشگاه بین‌المللی افزایش 15 درصدی فضا برای نمایشگاه را تدارک دیده‌ایم و نمایشگاه را به سمت تخصصی شدن سوق دهیم. همچنین این نمایشگاه در 9 سالن در فضای بسته و در فضای بازی به وسعت 2 هزار و 500 متر برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد: هدف از نمایشگاه این است هر چه بیشتر به سمت استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک شویم و ضمن اینکه با استمرار همکاری معاونت میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌توانیم به بزرگترین رویداد منطقه تبدیل شویم.
 
محمدحسن کرمانی ـ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران اظهار داشت: خوشحالم که در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعتی گردشگری به سوی هدفمندی می‌رویم و به نظرم برای برگزاری این نمایشگاه‌ها باید به این توجه کنیم که دنبال چه چیزی هستیم و توسعه صنعت گردشگری ما در گام‌های بعدی میسر می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما باید از فروشندگان کشور‌های خارجی برای دیدن این نمایشگاه دعوت کنیم تا فرهنگ و تاریخ کشور ایران را به آن‌ها نشان دهیم چراکه هنوز ما نتوانسته‌ایم فرهنگ خود را اکتشاف کنیم. نمایشگاه صنعت گردشگری نسبت به سال‌های گذشته مسیر خوبی را طی کرده است و ما می‌توانیم موفق باشیم. صرف نظر از انتقاد‌هایی که وجود دارد باید تلاش کنیم چرا که ما آثار تاریخی، اماکن اقامتی خوبی داریم حتی می‌توانم بگویم اوضاع هتل‌های ما به لحاظ درجه، خدمات، و برخوردی که گردشگر داریم به مراتب از پاریس بهتر است. دوستانی که سفر می‌روند بهتر می‌توانند مقایسه کنند.
 
کرمانی عنوان کرد: کشور ما 12 فصل است. وسعت کشور ما از آثار تاریخی غنی است و اصرار نداریم آثار تاریخی خود را در 4 شهر خلاصه کنیم. همچنین ایران نقطه امن منطقه است و ما گردشگران را شب‌ها به گردش شبانه می‌بریم تا امنیت کشور را لمس کنند و گردشگران خارجی می‌توانند بهترین افراد برای انتقال نقاط مثبت کشور به سایر کشور‌ها باشند.
 
«راجا نور شیروان زین‌العابدین»، سفیر مالزی در ایران نیز در خصوص صنعت گردشگری گفت: بر اساس آنچه که در سازمان گردشگری جهان اعلام شده است امسال 4 درصد افزایش داشتیم این در حالی است که رشد اقتصادی جهانی 2 درصد بود به این نتیجه می‌رسیم که صنعت گردشگری در15  سال گذشته عملکرد خوبی داشته است.
 
وی ادامه  داد: صنعت گردشگری دومین صنعت درآمد‌زا برای کشور مالزی است در سال 2014 صنعت گردشگری 5 میلیارد دلار برای مالزی درآمد داشته است و 13 درصد اشتغال‌زایی بوجود آورد.
 
سفیر مالزی در خصوص نمایشگاه بین‌المللی گردشگری عنوان کرد: ما در 9 سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی ایران حضور داشتیم ابتدا غرفه ما 12 متر مساحت داشت اما در 4 سال گذشت به 42 متر افزایش پیدا کرد. ما صنعت نساجی، صنایع دستی، و حتی غذای مالزی را در نمایشگاه ارائه می‌دهیم و شرکت در این نمایشگاه برای ما سودمند است. به نظرم تمام سازمان‌های دولتی باید کم‌کاری کنند تا صنعت گردشگری رشد پیدا کند، البته زیر ساخت اهمیت زیادی دارد. همچنین محصولات گردشگری را به صورت مستمر بازاریابی کنیم و در نهایت موضوع گردشگری ظرفیت توسعه انسانی برای ارائه خدمات خواهد بود.
 
علی باقر نعمتی زرگرآبادی ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری عنوان کرد: صنعت گردشگری آینده روشن تمام کشور‌ها است تا از این بهره‌مند شوند چرا که رقابت تنگاتنگ و حساسی در این صنعت وجود دارد. لزوم به کار گیری از ابزار‌های به کارگیری در صنعت گردشگری با هدف عرضه محصول و مدیریت تقاضا بیش از پیش خودنمایی می‌کند. در این میان رویداد‌های نمایشگاهی به واسطه ارتباط چهره به چهره و ایجاد بستر مناسب در حد تفاهم متقابل  طرفین یکی از کارآمد‌ترین ابزار‌ها به شمار می‌رود. در همین راستا معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بزرگترین گردهمایی صنعت گردشگری در این نمایشگاه رقم خواهد زد.
 
وی ادامه داد: ما در دو سال گذشته شعار‌های «شما فرا می خوانیم» و «مهمان ما باشید» را متناسب با حال و هوای "دولت تدبیر و امید" قرار دادیم و امسال شعار «ایران را متفاوت ببینید» برای نمایشگاه گردشگری انتخاب کرده‌ایم.
 
نعمتی زرگرآبادی خاطر نشان کرد: ما در این نمایشگاه‌ها رشد خوبی داشتیم که نشان عزم راسخ بخش خصوصی و حمایت و مشارکت سازمان میراث فرهنگی برای شکوفایی صنعت گردشگری است. همچنین ظرفیت جدیدی را به امسال اضافه کردیم دفترچه ‌ای را در اختیار تمام شرکت‌کنندگان قرار می‌دهیم تا تمام رویداد‌های جانبی که در نمایشگاه در آن درج شده همراه آنان باشد.
 
گفتنی است؛ در این مراسم با حضور معاون گردشگری کشور و سفیر مالزی در ایران، در حالی که نمایندگانی از کشورهای اسپانیا، سوئیس، بلغارستان، مالزی، ‌عراق، ‌افغانستان، ترکیه، روسیه، غنا و شیلی حضور داشتند، پوستر دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار