در نشست خبری تشریح برنامه‌های توسعه گردشگری مطرح شد:

احیای آثار تاریخی ما نقش موثری در جذب گردشگر دارد

ایران جزو ده کشور برتر حوزه گردشگری است و آن چیزی که برای ما مهم است این است که استعدادها را بالفعل کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز 17 خرداد ماه سال جاری ‏نشست خبری با حضور ابراهیم رضایی بابادی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با موضوع تشریح خدمات، برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون، حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی، برنامه ها و طرح های مرتبط با توسعه گردشگری کشور برگزار شد.

بابادی مدیر عامل جهانگردی در ابتدای برنامه در خصوص برگزاری این نشست خبری گفت: بیش از 80 سال است که این کانون تشکیل شده و به واسطه تنوع خدماتی خود در حوزه گردشگری می‌تواند موثر باشد. یکی از مباحثی که پس از برجام مطرح شد،‌ بحث گردشگری بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. کشورهای دیگر همواره علاقه‌مند هستند که سرزمین ما را ببینند و به آن سفر کنند. کانون توانسته در بخش اقتصاد،‌ احیای کاروانسرا‌های قدیمی، برگزاری نمایشگاه‌های متفاوت و ایمنی راه‌ها نقش مهمی را ایفا کند. احیای آثار تاریخی ما نقش موثری در جذب گردشگر دارد و اکثر گردشگران به این اماکن برون‌گردی و زیستن در اماکن سنتی علاقمند هستند. ایران جزو ده کشور برتر حوزه گردشگری است و آن چیزی که برای ما مهم است این است که استعدادها را بالفعل کنیم. ما در بخش اتومبیل‌رانی مشکلاتی داریم که با اقدامات وسیعی که در حال انجام است تلاش می‌کنیم ایمنی راه‌ها بهتر از قبل شود. متاسفانه مرگ و میر بسیار بالا است و کانون در این زمینه جلسات مختلفی را برگزار کرد که به این موضوع به طور وسیع و گسترده رسیدگی شود و این مشکلات را رفع کنیم.

رضایی بابادی در ادامه در خصوص نبود بودجه برای تبلیغات گردشگری در دیگر کشورها گفت: ما در این زمینه تا پایان سال گذشته 25 نماینده را برای اطلاع‌رسانی به دیگر کشورها فرستادیم که این موضوع را مطرح کنند. کانون پیگیر این موضوع است و با توجه به محدودیت‌های مالی که داشت سعی بر این دارد که در زمینه تبلیغاتی در حد توان خود این کار را انجام دهد. ما به زودی از تیزر کانون رونمایی می‌کنیم و در خصوص این تیزر می‌توانم بگویم با شرکتی وارد بحث شدیم که طراحی‌های این تیزر را انجام دهد و فعلا در بخش انعقاد قرارداد هستیم. ما با کمک مجموعه‌ها، انجمن و آژانس‌ها و دیگر شرکت‌هایی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم حرکت بزرگی در زمینه گردشگری انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: ما یک پرتال گردشگری را طراحی کردیم که مردم بتوانند با کانون بیشتر آشنا شوند و همچنین در چهار نمایشگاه گردشگری که در کشورهای مالزی، ایتالیا، وین و کره‌جنوبی و همچنین سه نمایشگاه صنایع دستی که در میلان و مونیخ و فلورانس برگزار شد، شرکت کردیم.

وی در خصوص رونمایی از نرم‌افزارهای موبایل برای معرفی جاده ‌ها و اماکن تاریخی به گردشگران گفت: ما پیگیر این موضوع بودیم و در نمایشگاه‌هایی که برگزار شد، پیگیر  این موضوع شدیم. این کار زمان‌بر است و دنبال این هستیم که در نمایشگاه‌هایی که پیش رو داریم بتوانیم از این نرم‌افزار رونمایی و استفاده کنیم. کلیات کار نرم‌افزارها مشخص شده و با شرکتی که این نرم‌افزار ایمنی را طراحی می‌کند، در شرف انعقاد قرارداد هستیم.

رضایی در مورد گواهینامه‌های بین‌المللی و ورود گردشگران با ماشین‌های شخصی خود گفت: برای گرفتن گواهینامه‌های بین‌المللی ما زمان زیادی را صرف نمی‌کنیم و تمام افراد می‌توانند در عرض نیم ساعت این گواهینامه را دریافت نمایند. در خصوص حضور گردشگران با ماشین شخصی خود به ایران باید بگویم آنها برای اینکه بتوانند از اتومبیل خودشان استفاده کنند، باید پلاک جدیدی بگیرند و ودیعه‌ای پرداخت نمایند. ما همچنین در این زمینه طی جلساتی که داشتیم قرار شد تسهیلات را صادر کنیم که ورود گردشگران خارجی با ماشین شخصی خود علاوه بر ایمنی تسهیل شود.

وی در ادامه در خصوص فعالیت بیشتر کانون و تعداد اتومبیل‌هایی که با پلاک تاریخی صادر شده است گفت: بر اساس اساسنامه کانون ما در توسعه صنایع دستی توانستیم پیشرفت و در نمایشگاه‌های صنایع دستی حضوری فعال داشته باشیم. ما تا الان برای چهار خودرو پلاک تاریخی صادر کردیم و تا الان تنها 107 مورد تقاضا داشتیم. کانون جلساتی را در این زمینه برگزار می‌کند و پس از بررسی‌ این خودروها درخواست صدور پلاک تاریخی به نیروی انتظامی می‌فرستیم. ما بیش از 400 دستگاه اتومبیل مورد کارشناسی قرار دادیم و الان 260 مورد تایید و شناسنامه‌دار شده است.

وی در ادامه در خصوص بودجه اختصاصی برای بخش تبلیغاتی گفت: بودجه تبلیغاتی برای هر بخش کانون متفاوت است اما جمع کل آن 4 میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود یک و نیم میلیارد آن را به بخش تبلیغات در کشورهای خارجی اختصاص دادیم.

وی در ادامه افزود: ما برای جذب  گردشگر و رشد اهداف خود بین سال‌های 2010 تا 2020 باید از تجربیات دیگر کشورها کمک بگیریم.

رضایی در ادامه در خصوص واگذاری دیر گچی در قم به کانون گردشگری گفت: دیر گچی در سیزده اردیبهشت ماه به ما واگذار شد و ما کارشناسان خودمان را برای مطالعه بر روی اثر تاریخ فرستادیم. ما در حال حاضر در حال بررسی میزان اعتبارات هستیم و این کار به سرعت دارد، پیش می‌رود و امیدواریم در حداقل زمان ممکن حدود دو سال می‌شود، مرمت آن انجام شود.

وی در ادامه در مورد حمایت گردشگری روستایی و تبلیغات در این زمینه گفت: هدف ما توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف است که بخش گردشگری از این بخش‌هاست ولی عمده حمایت‌های مادی از طرف سازمان پرداخت می‌شود.

وی در پایان افزود: ما رقیب بخش خصوصی نیستیم کار ما توجه به مسائل اجرایی و ایمنی است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار