کرمان؛

کشف 590 شی تاریخی در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از کشف بیش از 590 قلم شی تاریخی در این استان طی سال گذشته تاکنون در این استان خبرداد.

کشف 590 شی تاریخی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمود وفایی در بازدید از ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان گفت: 89 مجرم نیز در راستای سرقت اشیاء تاریخی طی سال گذشته تاکنون در استان کرمان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه کرمان به ویژه شهرستان های جنوبی آن دارای محوطه های باستانی و بناهای تاریخی فراوانی هستند افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با گشت زنی های شبانه روزی ضمن حفاظت از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی، متخلفان و متجاوزان عرصه های فرهنگی و باستانی را شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد می کنند.

وفایی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 200 نیروی آموزش دیده، حفاظت از موزه ها، باغ موزه ها، بناهای تاریخی، محوطه های باستانی و گردشگری را برعهده دارند خاطرنشان کرد: در کنار این افراد تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد نیز در حفاظت از مواریث فرهنگی مشارکت دارند.

وی به اشاعه فرهنگ اهداء اقلام و اشیاء تاریخی توسط مردم اشاره کردو گفت: در سالهای اخیر تعداد زیادی از کشفیات توسط مردم به مجموعه امین اموال این اداره کل اهداء شده است که امیدواریم با شناسایی و دستگیری سودجویان و همچنین افزایش سطح همکاری های مردمی، شاهد ارتقاء سطح حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی این خطه باشیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار