کرمانشاه؛

سنقروکلیایی شهرستان معدنی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: شهرستان سنقروکلیایی قطب معدنی کرمانشاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نعمت اله حقیقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه از نظر پتانسیل بالقوه سنقر و کلیایی مستعدترین شهرستان معدنی استان است، اظهار کرد: اگر بخواهیم توسعه معدنی در شهرستان‌ها ایجاد کنیم تنها شهرستانی که پتانسیل آن را دارد، سنقروکلیایی است.


وی ادامه داد: سنقر از بعد زمین شناختی نیز در زون سنندج سیرجان قرار دارد که یکی از فعالترین زون‌های معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به واگذاری سه هزار متر از پهنه‌های معدنی استان برای بررسی که گزارش نتایج آن تا آذر ماه مشخص خواهد شد، تاکید کرد: منطقه سنقر نیز جزو این پهنه آمده است.

حقیقی معتقد است، سنقر دارای معادن قابل توجه کانی‌های فلزی و غیرفلزی است و برای ایجاد صنایع تبدیلی این معادن ظرفیت زیادی دارد.

 یاور محمدی فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی نیز از پتانسیل‌های این شهرستان یاد کرد و گردشگری، توریسم ورزشی، صنایع دستی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، پرورش ماهی در سد جامیشان و ... را از جمله ظرفیت‌های این شهرستان اعلام کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین استعدادهای دیگر سنقر و کلیایی فرش است که باید به آن پرداخته شود.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز از مهاجرت جمعیت در شهرستان سنقر خبر داد.

وی تصریح کرد: از سال 75 تا کنون هر سال تقریبا یک درصد کاهش جمعیت را در این شهرستان داشتیم، بگونه‌ای که جمعیت از 115 هزار نفر در سال 75، به 91 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار