بجنورد؛

بازنشستگی ۱۰۰ زن سرپرست خانوار

با حمایت کمیته امداد 100 زن سر پرست خانوار خراسان شمالی باز نشسته شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مدیر کل کمیته امداد استان با بیان این که هم اکنون بیش از ۳۳ هزارخانوار به طور مستقیم از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند ،گفت : ۶۱ درصد از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

عباس اهرابی افزود : سال گذشته یک هزار نفر سهمیه به بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت و بیش از ۳۱۳ زن سرپرست خانوار وارد چرخه بیمه های تامین اجتماعی شدند.

وی تصریح کرد : امسال با پیگیری های جدی کمیته امداد استان این رقم به ۳۴۰ نفر افزایش یافت وتا پایان سال جاری جذب اعتبار تمامی سهمیه استان در بخش بیمه جذب خواهد شد .

اهرابی خاطر نشان کرد : تعداد جمعیت زنان سرپرست خانواردر استان بیش از ۲۱ هزار نفر است که این زنان به دلیل فوت سرپرست، طلاق، زندانی بودن سرپرست خانوار و از کارافتادگی آن مجبور به اداره زندگی شده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت : هم اکنون بیش از دو هزار و۴۲۶ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند وماهیانه بیش از ۲۵۰ هزار تومان مستمری از تامین اجتماعی در یافت می کنند.

اهرابی با اشاره به این که بیمه شدن زنان سرپرست خانوار سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود گفت : علاوه بر استفاده از خدمات درمانی آن از مزایایی کار افتادگی ، بازنشستگی و مزایایی مستمری فوت سرپرست برخوردار می شوند.

وی برنامه‌های مشاوره و عدم قطع مستمری آنها در صورت ازدواج مجدد ، تامین کمک هزینه جهیزیه، تامین مسکن، پرداخت حق بیمه اجتماعی آنها تا دو سال و استفاده از خدمات فرهنگی و آموزشی و همچنین استمرار پوشش درمان آنها و فرزندانشان از جمله محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوارعنوان کرد .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.