بجنورد؛

جذب ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبری به مددجویان

تا کنون 350 میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته سفر مقام معظم رهبری برای مددجویان خراسان شمالی جذب شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل کمیته امداد استان از مجموع ۴۱۱ میلیارد ریال برای ۱۰ مصوبه پیش بینی شده کمیته امداد استان ، گفت: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب شده است که این رقم ۸۵ درصد از کل اعتبارات تخحصیصی را شامل می شود .

عباس اهرابی افزود :کمک‌های رهبری در بخش ‌های مختلف حمایتی به دو بخش تقسیم‌ شدکه بخشی از این کمک‌ها برای رفع مشکلات فوری مددجویان در همان ایام حضور معظم‌له در استان بود که شامل پرداخت عیدی به میزان ۱۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت بود.

وی خاطر نشان کرد :برای احداث سه مجتمع فرهنگی، ورزشی در شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار بود که تمامی این ها تخصیص وجذب شد.

اهرابی یکی دیگر از برکات سفر مقام معظم رهبری را کمک به پرداخت دو هزار و۸۰۰ سری لوازم منزل با سرانه پنج میلیون ریال به افراد تحت پوشش این نهاد عنوان کرد و گفت: کل اعتبارات اختصاص یافته در مصوبه خرید لوازم منزل برای مددجویان ، ۱۴ میلیارد ریال بودکه در سال 91، سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال از محل کمیته امداد و سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال از محل سفر رهبری برای خرید لوازم منزل اختصاص پیدا کرد ودرسال ۹۲ هفت میلیارد ریال دیگر از محل وزارت رفاه اختصاص یافت .

وی گفت : پرداخت ۱۲ میلیارد ریال برای کمک موردی به مددجویان کمیته امداد یکی دیگر از مصوبات است که این کمک ها از دو محل دفتر رهبری و وزارت رفاه در قالب خرید کالاهای اساسی و لوازم زندگی محرومان اختصاص یافت و تاکنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تأمین اعتبار شده و وزارت رفاه متعهد است که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در قالب تعهدات خود به محرومان این نهاد کمک کند.

اهرابی تصریح کرد : کمک به احداث یا خرید ۶۰۰ واحد مسکونی شهری محرومان با تأمین سهم آورده مسکن مهر افراد تحت پوشش کمیته امداد با سرانه ۷۰ میلیون ریال که هم اکنون ۲۷ میلیارد ریال از این مصوبه محقق شده و طبق آمار ۷۰ درصد مصوبه محقق شده وتا انتهای سال ۱۰۰ درصد آن جذب می شود.

اهرابی سهم اشتغال مددجویان کمیته امداد از محل اعتبارات سفر رهبری ۲۴۵ میلیارد ریال عنوان کردو گفت : تاکنون افزون بر۲۰۱ میلیارد ریال جذب و هم اکنون بیش از ۸۲ درصد از این مصوبه عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.