یزد؛

چشم مردم دنیا به عزاداری محرم در یزد

نظم، اشعار خوب و برگزاری سنتی مراسم های عزاداری در یزد مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد ضمن قدردانی از مردم استان یزد برای برگزاری مراسم های باشکوه محرم گفت: نظم، برنامه ریزی، اشعار خوب و با محتوا و برگزاری سنتی مراسم های عزاداری در یزد مثال زدنی است و مردم دنیا پیگیر تماشای برنامه های یزد هستند.

آیت الله محمدرضا ناصری با اشاره به اینکه مکتب عاشورا درس های بزرگی برای همه انسان‌های جهان دارد، اظهار داشت: نخستین درس مکتب عاشورا، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

وی عنوان کرد: جامعه ما نیز امروز نیازمند ترویج مکتب عاشورا و استکبارستیزی است و ایستادگی در برابر ظلم نتیجه ترویج بصیرت عاشورایی است.

ناصری با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت زینب کبری (س)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و همه شهدای دشت کربلا نماد شجاعت و ایستادگی هستند، بیان کرد: شجاعت، یکی از مهمترین درس‌های مکتب عاشورا است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حضرت زینب (س)، بزرگ بانوی دشت کربلا و پیام رسان واقعه عاشورا است، افزود: شجاعت زینبی درس بزرگ مکتب عاشورا است.

وی با اشاره به سخنان کوبنده حضرت زینب (س) در مجلس یزید و عبیدالله ابن زیاد یادآور شد: هرچه دشمنان امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) تلاش کردند که بگویند ما شما را شکست داده ایم و ذلیل کرده‌ایم، حضرت زینب با شجاعت اعلام می کرد که در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم.

ناصری تصریح کرد: حضرت زینب (س) پوزه دشمنان را به خطبه خوانی‌های خود به خاک مالید و دشمن را که به زعم خود پیروز میدان بود، به ذلت کشاند و این شجاعت زینبی مثال زدنی است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این گناه هرگز از دامن یزدیان پاک نخواهد شد و قیام امام حسین (ع) همیشه پیروز است و حرکت‌های بزرگی در جهان اسلام با تأسی به قیام امام حسین (ع) به پیروزی رسید که مهمترین آن انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.