اصفهان؛

100 هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد

100 هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد که 32 هزار اثر از آن‌ ثبت‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گردشگری و میراث فرهنگی نطنز که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نطنز و بادرود را به لحاظ فرهنگی جدای از کاشان نمی‌دانیم و به حمدالله شهرستان نطنز در 3 حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حائز اهمیت است.

سمیع الله حسینی مکارم افزود: به‌ هر حال وجود این تعداد آثار و ابنیه تاریخی و محوطه تاریخی مهم است ولی با توجه به شرایط فعلی کشور شاید نتوانیم از لحاظ بودجه‌ای جوابگو باشیم تا مرمت این آثار را انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: با توجه به مطالبات و انتظارات به حقی که ایجاد شده و همچنین گستردگی میراث که در طول اعصار و قرون گذشته مغفول مانده و هم‌اکنون انتظارات ایجادشده است؛ می‌طلبد انجمن‌ها و مردم دست همت را بالا بزنند و نهضت مرمت آثار را شروع کرده و در حفظ و مرمت آن کوشا باشند.

وی بیان کرد: میراث فرهنگی کشور در حوزه فرهنگی شمال اصفهان توسط مردم به وجود آمده و مردم خودشان آب‌انبار، مسجد، خانه و بقعه را با همت و اراده خودشان انجام دادند و دولت‌ها در ساخت این آثار و ابنیه نقش خاصی نداشته‌اند و هم‌اکنون باید نهضت احیا و مرمت بناهای تاریخی توسط مردم ایجاد شود.

حسینی مکارم خاطرنشان کرد: 100 هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد که 32 هزار آن‌ها ثبت‌شده است که دولت با توان مالی خودش امکان نخواهد داشت این حجم انتظارات را پاسخ بدهد و باید این فرهنگ ایجاد شود تا مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد پا به این عرصه گذاشته و با سرمایه‌گذاری زمینه جذب توریست را نیز به شهرستان نطنز فراهم کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.