اصفهان؛

باغشهر نیاسر پرنیانی از آلاله های رنگی بر تن کرد

نیاسر کاشان كهن باغشهرایران نگین سبز کویر حلقه‌ای زیبا و رنگین از آلاله‌های سرخ و سفید بر دست کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مادر طبیعت که در گوش زمین صدای پای بهار را  طنین می‌اندازد ماه فروردین نیز در آواخر روزهای میهمانیش با بهار دشتی از آلاله‌های سرخ و سفید را چون ریسه‌ای چراغان پیشکش قدم‌های اردیبهشت و شكفتن گل های محمدی میکند تا با زیبایی خیره‌کننده آن قدرت و عظمت الهی را بر جادوی نقاشی این بوم هزار رنگ به قاب چشم مسافران بهار هدیه کند.

باغشهر نیاسر پرنیانی از آلاله های رنگی بر تن کرد


پهنه سبز دشت و دامان كوهستان‌های نیاسر با رستن و رقصیدن آلاله‌های سرخ و سفید از خانواده شقایق‌‌ها در آستانه فصل گلچینی و گلابگیری عطر و لذت این آیین بی‌بدیل را صدچندان می‌کند.

آلاله‌های نیاسر که ده‌ها هكتار از اراضی دشت و دمن را رنگین به زیبایی اعجاب2انگیز خود می‌کنند 20 روز بیشتر میهمان فروردین و اردیبهشت نسیتند و در فاصله‌ای کوتاه دامن از رخ دشت جمع می‌کنند.

باغشهر نیاسر پرنیانی از آلاله های رنگی بر تن کرد


آلاله‌های نیاسر این گل‌های خودرو و منحصر به‌فرد وقتی در بهار پس از خودنمایی
شكوفه‌های بادام در این شهر زیبا سر از جیب زمین بیرون می‌کشند رقصان و نازدار بر دامن دشت می‌خرامند و صدها دیده تماشاگه راز را از این همه قدرت و شکوه و جلال و عظمت خلقت خداوند مسرور و متحیر می‌کنند.

آلاله‌های نیاسر گونه‌ها و رنگ‌های سرخ، سفید و صورتی پررنگ هر سال با نوازش بهار در گوش زمین فقط در این کهن باغشهر ایران رخ می‌نمایانند و بر برگی دیگر از دشت‌های استان  
چشمک نمی‌زنند.

آلاله‌های نیاسر هر صبحدم که با نوازش ذرات گرم و نورانی خورشید گیسو طلایی بر گلبرگهای لطیفش چشم باز می‌کند و زلف‌های عنبرافشانش بر روی صورت دشت می فشاند و آن هنگام که خورشید چین چین دامن پرنورش را در غروب افق جمع میکند و زلف سیاه شب را بر رخ می‌کشد گلبرگهایش را می‌بندد و به خواب ناز می‌رود تا در صبحی دیگر دوباره با شور و شعوری تحسین برانگیز دشت را از خنده سفید و صورتی لبانش لبریز کند و چشم هر  بیننده ای را مسحور از قدرت لایزال الهی کند.

شایان ذکر است: رویش شقایق های وحشی در آستانه شكفتن گل محمدی،چهارتاقی، غار رییس و باغ تاریخی تالار، چشمه اسكندریه، مقسم آب درپای چشمه، كوشك، آبشار، حمام صفویه، آسیاب آبی، برج چاله ‌قاب دوره قاجاریه، مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی از دیگر آثار تاریخی و دیدنی شهر سرسبز و تاریخی نیاسر است که در فاصله 15 كیلومتری كاشان و در مسیر آستان مفقدس سلط ان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال واقع شده است.

وجود این وجهه گردشگری مذهبی و فصل گل‌چینی و آیین گلاب‌گیری نیاسر بهانه‌ای است که هر‌ سال در فصل بهار هنگام میزبان خیل انبوه گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.