در دهه دوم محرم میهمان گالری‌ها باشید

میزبانی گالری ها و نگارخانه ها از هنر بار دیگر در هفته جدید با آثار تازه ای ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارشی از جنس هنر بار دیگر در هفته جدید به استقبال هنردوستان می رود و گالری ها و نگارخانه ها با آثار تازه ای مهمان نوازی می کنند.

یکی از این مجموعه ها که سال ها است میزبان این دنیای رنگارنگ شده، خانه هنرمندان ایران است که این بار با نمایشگاهی از امین هنامی در قالب نقاشی خط هفته تازه ای را آغاز می کند.
در این نمایشگاه بیست تابلو از آثار نقاشیخط این هنرمند که به صورت برجسته طراحی و اجرا شده‌اند، با عنوان «این راز سر به مهر»، در سالن استاد ممیز خانه هنرمندان ایران، در معرض بازدید دوست‌داران هنر و فرهنگ ایرانی قرار خواهند گرفت. 

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و هنری کشور در ساعت 17 روز شنبه 24 مهرماه در خانه هنرمندان ایران به آدرس تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.

امین هنامی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی گرافیک در مقطع کارشناسی از دانشگاه انقلاب اسلامی تهران است و دارای رتبه ممتاز در رشته‌ی خوشنویسی است.
 
این مجموعه تا 4آبان برقرار خواهد بود.
 
گالری سایه  

گالری سایه از جمعه 23 مهر نمایشگاهی در قالب نقاشی و مجسمه را برگزار می کند.

در این نمایشگاه که با عنوان " تن یک رویداد است" به نمایش گذاشته می شود رحیم مولانیان، ابراهیم گنجیان و بهروز امینی راد با آثارشان حضور دارند.

علاقه مندان می توانند تا 28 مهر برای بازدید از این آثار به گالری مذکور مراجعه کنند.
 
گالری Ag

پیمان هوشمندزاده از 24 مهر با آثارش به گالری Ag می آید.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان "آتیش داری" در قالب عکس تا26 آبان برقرار است.

پیمان هوشمندزاده متولد۱۳۴۸، دانش آموخته عکاسی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی همچنین نویسنده ی داستان های کوتاه از جمله «لذتی که حرفش بود»، «ها کردن» و«شاخ» است. هوشمندزاده تا به حال در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعدد در پایتخت های هنری دنیا همچون  نیویورک، لندن، پاریس و وین شرکت داشته است. نمایشگاه «آتیش داری؟» اولین نمایشگاه انفرادی او در گالری Ag است.
 
تلخابه
"تلخابه" عنوان نمایشگاهی است که از جمعه در گالری دنا برگزار می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از رفیعه هزاره وجود دارد که در خصوص آن نوشته شده است: فرمها و صورتهای لغزان و مخدوش در نقاشیهای رفیعه هزاره، به آنی در دیدگان مخاطب شکل می گیرند و بعد همچون آب که از میان انگشتان لیز می خورد، پخش می شوند و از ذهن می گریزند. مخاطب برای به خاطر آوردن هر تصویر باید باز گردد و دوباره و دوباره ببیندش و هربار خواسته و ناخواسته زهری را می چشد که نقاش از رنج زیستن برگرفته و در کارهایش بازآفریده است.

گفتنی است این نمایشگاه تا 28 مهر برقرار است.
 
گالری گلستان

نمایشگاهی در قالب نقاشی از 23 تا 28 مهر در گالری گلستان برگزار می شود.

الهه منیرالدین هنرمند این مجموعه است که با آثارش در گالری مذ کور حضور دارد.
 
گالری افرند
"با استاد ایرج انواری" عنوان نمایشگاهی است که از جمعه 23 مهر در گالری افرند برپا می شود.
در این نمایشگاه آثاری از هنرمند مذکور که مروری بر آثار چند دوره ی وی است تا 30 مهر به نمایش درمی آید.
 
گلاب اشک
نمایشگاهی از آثار خوشنویسی با عطر و بوی محرم در گالری کبیری از 23 مهر برگزار می شود.

در این نمایشگاه که به همت مبین میرزا هاشمی گردآوری شده 6 هنرمند با آثارشان تا 28 مهر حضور دارند.

در خصوص این نمایشگاه نوشته شده است: بی تردید هنر قدسی خوشنویسی یکی از بارز ترین نمود های هنر اسلامی و بخصوص تشیع علوی است. روح خوشنویسی با الهام از مضامین الهی و بخصوص آیات و احادیث مرتبط با آن ازابتداشکل ویژه ای در میان باقی هنر ها داشته است. ماه محرم بهانه ای شد برای رونمایی از آثاری فاخر از اساتید بزرگ و بنام این عرصه بزرگ. با همکاری گالری خوشنامی همچون نگارخانه کبیری موفق به برپایی این مهم شدیم.

پیش رویتان آثاری ناب و بی نظیر و کمتر دیده شده با مضامین اسلامی گرد آوری شده.

با نام گلاب اشک به استقبال این نمایشگاه میرویم
 
گالری ایوان
سهیل بسطامی با آثارش تا30 مهر به گالری ایوان آمده است.

در این نمایشگاه آثار ویژه ای در قالب مجسمه از این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.
 
باغ سنگی
نمایشگاهی در قالب نقاشی در گالری سیحون برگزار شده است.

"باغ سنگی" عنوان این مجموعه است که تا 5 آبان آثار احسان برآبادی را به نمایش درمی آورد.

وی درباره نمایشگاهش نوشته است: دیگر صدای باد از لابه‌لای شاخ و برگ درختان به گوشی نمی‌رسد، بجای آنان از درختان سنگ آویزان کرده‌اند، سنگ‌ها با برخورد باد از خود صدایی نمی‌دهند، انگار که گوش‌هایمان کر شده باشد ...
 
فرهنگسراها نیز از مجموعه های دیگری هستند که به استقبال هنر می روند؛ در همین راستا فرهنگسرای ارسباران و نیاوران نیز با نمایشگاهی در کنار گالری ها و نگارخانه های دیگر همچنان پذیرای علاقه مندان هستند.


گزارش از فاطمه شهدوست



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.