اصفهان؛

كاهش 11 درصدي سرقت در دهه اول محرم

رئيس پليس آگاهي استان از كاهش 11 درصدي سرقت در دهه اول ماه محرم خبر داد و براي جلوگيري ازسوءاستفاده سارقان در اين ايام توصيه هايي را براي شهروندان ارائه كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ ستار خسروي،  گفت:ماه محرم يكي از ماه هاي بسيار محترم و با ارزش سال است كه در آن و به خصوص در دهه اول اين ماه با سير نزولي جرايم روبرو مي شويم به شكلي كه ويژگي خاص اين ماه تاثير بسيار زيادي حتي بر مجرمان و خلافكاران مي گذارد و باعث متنبه شدن آنان مي گردد.

وي در خصوص جرم سرقت در دهه اول ماه محرم نيز گفت: برابر بررسي هاي آماري انجام شده ، شاهد كاهش 11 درصدي اين جرم در دهه اول ماه محرم بوديم و اين روند در طول ساليان اخير، همچنان حفظ شده است .

سرهنگ خسروي تصريح كرد: البته برخي از سرقت ها به دليل افزايش حضور مردم عزيز در مساجد و تكايا و سوءاستفاده سارقان از اين شرايط در اين ايام رخ مي دهد كه يكي از آنها سرقت منزل، داخل خودرو و موتورسيكلت است .

اين مقام مسئول عنوان داشت: در اين زمينه به شهروندان و عزاداران حسيني توصيه مي كنيم در هنگام ترك منازل از نگهداري اموال با ارزش شامل طلاجات و وجه نقد در منزل خودداري شودواز تجهيزات و فناوري روز براي ايمني منازل خود استفاده كنند.

وي افزود: ساكنان آپارتمان ها سعي كنند همسايگان مطمئن را از عدم حضور خود در منزل مطلع نمايند چرا كه در برخي از موارد مشاهده شده ساكنان يك مجتمع متوجه سرو صدا در منزل همسايه شده اند اما هيچ اقدامي براي بررسي موضوع انجام ندادند چون تصور مي كردند كه سر و صدا متعلق به ساكنان همان منزل است.

سرهنگ خسروي براي پيشگيري از سرقت خودرو نيز اظهار داشت: به شهروندان توصيه مي كنيم خودروهاي خود را در محل هاي امن و حتي المقدور در پاركينگ ها پارك كنند و اگر مجبور به پارك در خيابان هستند سعي كنند خودرو را در محل هاي كم تردد پارك نكنند، خودروها را به تجهيزات ضد سرقت مجهز كرده و از قرار دادن اموال و تجهيزات حتي كم ارزش در داخل خودرو هنگام ترك آن خودداري كنند.

اين مقام انتظامي گفت: شهروندان موتورسيكلت هاي خود را در يك محل مناسب پارك كنند و از قفل و زنجير و قفل زير جك استفاده كنند و در صورت پارك موتورسيكلت در روبروي مساجد و تكاياحتماً يك نفر نگهبان در محل پيش بيني گردد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.