ایلام؛

استفاده از ظرفیت اربعین برای معرفی استان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار با تبیین جایگاه کنگره بزرگ اربعین حسینی بر لزوم برنامه ریزی درست برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت برای معرفی و شناساندن استان در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حسین کلانتری در نشست بنیاد ایران شناسی اعلام کرد: کشور ایران به لحاظ گستردگی جغرافیایی، تنوع اقوام و مذاهب که در آن زندگی می کنند و تاریخ طولانی، باید بیشتر به شناسایی و معرفی مناطق مختلف آن توجه کرد.

وی هدف و مقاصد بنیاد ایران شناسی را کوشش در ساماندهی فعالیت ها و گسترش آن به منظور شناساندن جلوه های تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، تاریخ و زبان دانست و تاکید کرد : ایجاد شعبه این بنیاد در استان می تواند به روند تحقیقات ایلام شناسی انسجام و توان بهتری ببخشد و محیط مناسب تری برای کارهای پژوهشی در اختیار فرهیختگان و دانش پژوهان قرار دهد.

وی افزود : تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران فرصت بسیار خوب و مناسبی برای ایلام ایجاد کرده تا در سطح کشور و حتی بین المللی بیشتر معرفی شود.

کلانتری اظهار کرد : در ایام اربعین سال گذشته زائران 32 کشور،  مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کردند که خود این مساله می تواند بهترین منبع برای معرفی استان در سطح ملی و بین المللی باشد.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.