نتانیاهو با تحریم نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل موافقت کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد تحریم نمایندگان عرب پارلمان این رژیم را به علت شرکت نکردن درمراسم تشییع جنازه شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، «اوفیر گندلمن»سخنگوی نتانیاهو گفت: نخست وزیر با تحریم ائتلاف لیست یکپارچه عربی که در اولین جلسه کنست (پارلمان) در پایان ماه جاری تصویب شد، موافق است.

این اقدام تایید پیشنهاد آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که عدم مشارکت نمایندگان عرب در تشییع جنازه پرز را عبور از خط قرمز دانست که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت.

«عایده توما»نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی 29 سپتامبر اعلام کرد که نمایندگان عرب در تشییع جنازه پرز شرکت نخواهند کرد.

نمایندگان لیست یکپارچه عربی در پارلمان رژیم صهیونستی 13 نفر هستند.

لیبرمن از دو حزب کار و یش عتید (آینده آنجاست) خواست که به تحریم نماینده های عرب بپیوندند.

شمار عرب های ساکن اراضی اشغالی فلسطین یک میلیون و 400 هزار نفر برآورد می شود که بعد از اشغال فلسطین در سال 1948، سرزمین مادری خود را ترک نکردند. آنها حدود بیست درصد از جمعیت اراضی اشغالی را تشکیل می دهند و در زمینه های مختلف از تبعیض رنج می برند.

شیمون پرز یکی از آخرین بنیانگذاران رژیم نامشروع صهیونیستی و رئیس سابق این رژیم بود که چند دوره نخست وزیری را هم در کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی بر عهده داشت.

این جنایتکار جنگی که جنایات زیادی را در حق فلسطینیان مرتکب شده است 10 روز پیش مُرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار