کرمانشاه؛

تعطیلی مجموعه های تاریخی استان کرمانشاه بمناسبت عزاداری حسینی

مجموعه‌های تاریخی فرهنگی و گردشگری استان در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:مجموعه‌های تاریخی فرهنگی و گردشگری استان در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل هستند
اکرم طهماسبی گفت: به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی کلیه موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فرهنگی استان به استثناء دو تکیه بیگلربیگی و معاون الملک تعطیل هستند.
وی گفت: بر این اساس مجموعه های تاریخی فرهنگی تاق بستان و مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، معبد آناهیتا، غار قوری قلعه، سراب نیلوفر و کلیه موزه های مردم شناسی استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (20 و 21 مهر ماه) مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل هستند.
مدیر امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: دلیل تعطیل نبودن تکایای معاون الملک و بیگلربیگی نیز برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالارشهیدان در این اماکن است.
طهماسبی تصریح کرد: موزه های موجود در تکایای معاون الملک و بیگلربیگی شامل موزه خط و کتابت، پارینه سنگی زاگرس، پوشاک و اشیاء تاریخی تعطیل هستند.
وی یادآور شد: مجموعه های تاریخی فرهنگی استان همچون تاق بستان و بیستون در تمامی طول سال تنها در این ایام است که تعطیل می‌باشند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.