در واکنش به اخبار منتشر شده از سخنرانی ریاست جمهوری؛

کاهش 15 درصدی واردات روغن پالم در ٦ماهه اول امسال

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: واردات روغن پالم در ٦ماهه اول سال ٩٥ نسبت به سال گذشته،١٥ درصد كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حريرچى قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت در واكنش به اخبار منتشر شده از اظهارات رياست جمهورى مبنى بر سالم بودن روغن پالم، بيان كرد: از مخلوط كردن سلامت مردم با سياست گله دارم چراكه متن سخنرانى رياست جمهورى با سالم خواندن روغن پالم فاصله زيادى دارد و دكتر روحانى ضمن اشاره به سلامتى مردم  مالزی و صادرات عظيم روغن پالم از اين كشور، از اعزام هياتى براى بررسى بيشتر اين روغن به مالزى خبر داد.

وى تصریح کرد: روغن پالم يكى از روغن هاى خوراكى در پنج نوع است كه برخى انواع آن از لحاظ مصرف، مطلوب و گران است. به طور عمده در اندونزى و مالزى توليد مى شود و مالزى بزرگترين توليد كننده و صادر كننده در اين حوزه است. حدود ٣٤ درصد روغن هاى مصرفى جهان روغن پالم است كه در برخى كشورها ٥ درصد و در برخى ديگر ٩٠ درصد گزارش شده است.

حريرچى با اشاره به مصرف ٥٠ درصدى ايران از روغن پالم در گذشته، عنوان كرد: روغن پالم نسبت به ساير روغن ها ارزان تر است و به علت داشتن اسيدهاى چرب اشباع، پايداري بالا، مقاوم در برابر حرارت و مقاومت مكانيكى ويژگى هاى مثبت و منفى دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار