روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

رسیدن وای فای شهری به فرودگاه ها /اعلام برائت شرکت های فناوری آمریکا از یاهو/رونمایی گوشی های گلکسی اس 8

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.
در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

تفاهم:
روزنامه تفاهم از  رسیدن وای فای شهری به فرودگاه ها خبر داد و نوشت:
سرویس وای فای عمومی طی روزهای اخیر از سوی شرکت مخابرات ایران و اپراتور اول ارتباطی در نقاطی چون فرودگاه های تهران و نمایشگاه بین المللی تهران ارائه شده است.
 سخنگوی شرکت مخابرات ایران  عنوان کرد که حدود یک سال و نیم قبل شرکت مخابرات ایران و شرکت همراه اول برنامه ریزی هایی را جهت ارائه ی سرویس وای فای شهری به عمل آورده بودند که در نتیجه این برنامه ریزی ها در فاز اول این سرویس در مکان های پرتردد راه اندازی خواهد شد.

نوع ارائه خدمات در قالب این سرویس بدین شکل است که مشترکان همراه اول به محض ورود به این اماکن بر روی تلفن همراه خود این پیام را می بینند که امکان اتصال به شبکه وای فای شهری وجود دارد. بدین ترتیب مشترک می تواند جای بسته اینترنت خود از این سرویس استفاده کند. 



خراسان:
روزنامه خراسان ازاعلام برائت شرکت های فناوری آمریکا از یاهو خبر داد و نوشت:
 افشای جاسوسی یاهو از ایمیل های تمامی کاربرانش به درخواست نهادهای اطلاعاتی آمریکا یک بار دیگر تمامی مؤسسات فناوری بزرگ در این کشور را در معرض بدنامی و رسوایی قرار داده است.
در حالی که یاهو همه این اخبار را تکذیب کرده و ادعاهای مطرح شده را گمراه کننده توصیف کرده است، احتمال می رود در آینده نزدیک به علت اقداماتی از این دست از یاهو شکایت شود.



شرق:
روزنامه شرق از نقش شبکه های اجتماعی و ماهواره در تغییر الگوی همسرگزینی خبر داد ونوشت:
مدیــرکل دفتر امــور آســیب دیدگان بهزیســتی کشــور از «تغییر الگوی همسرگزینی و عدم حمایت بستگان» در فرایند ازدواج در کشور، خبر داد و گفت: براساس این تحلیل ها، شــاهد «تغییر الگوی همسرگزینی و عدم حمایت بســتگان» در فراینــد ازدواج بوده ایم؛ به طوری که نتایــج آن به مــا گوشــزد می کنــد در حال حاضر بسیاری از ماک های آشــنایی زوجین، تغییر کرده و شــبکه های اجتماعــی، ماهــواره ای و... در این میان نقش بســیار چشــمگیری دارنــد.
 مدیر کل دفتر امور آســیب دیدگان بهزیستی کشور در ادامه تأکید کرد: براســاس این تحلیل ها، به این نتیجه رسیدیم که «بستر مناسبی برای آشنایی های قبل از ازدواج» در کشور تعریف نشده است.



کسب و کار:
روزنامه کسب و کار ازبیلبورد های تبلیغاتی یا هو خبرداد و نوشت:
 یاهو بیلبورد هوشمندی ساخته که با استفاده از میکروفون، دوربین و سایر حسگرهای تعریف‌شده، رفتار تبلیغاتی عابران را ضبط کرده و آنالیز می‌کند.
هم‌زمان باخبر احتمال فروش یاهو به کمپانی‌های بزرگ دو خبر هک 1 تا 3 میلیارد اکانت‌های یاهو و نیز پاس دادن ایمیل‌های کاربران به سرویس جاسوسی آمریکا از سوی مدیران یاهو جنجال رسانه‌ای بزرگی به پا کرده است که سومین خبر نیز می‌تواند ضربه دیگری بر پیکره این کمپانی آیکونیک آی تی باشد.

خبر سوم این است که یاهو بیلبورد هوشمندی را توسعه می‌دهد که در آن دهها دوربین، میکروفون، سنسورهای حرکتی و بیومتریک و همچنین شناسایی از طریق اثرانگشت و شناسایی چهره فراهم‌شده و عابران تحت مانیتورینگ خودکار قرار می‌گیرند.از روی ویدئوها می‌توان فهمید کدام عابر به کدام تبلیغ بیشتر نگاه کرده است. از روی اصوات ضبط‌شده می‌توان انواع واژه‌های استفاده‌شده توسط بینندگان را شنید. سپس نتایج به‌دست‌آمده توسط الگوریتمی پیشرفته مورد آنالیز قرارگرفته و تحلیل می‌شوند.




هفت صبح:
روزنامه هفت صبح از رونمایی گوشی های گلکسی اس 8 خبر داد و نوشت:
سامسونگ روزهای بسیار تلخی را پشت سر می‌گذارد، این شرکت مجبور شد به دلیل انفجار باتری جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت 7 تمامی مدل‌های فروخته شده را از سطح بازار جمع آوری کرده و یک فراخوان رسمی اعلام کند. 
در حال حاضر تمامی 4 اپراتور اصلی در ایالات متحده به مشتریان خود امکان می‌دهند تا نسخه‌های تعویضی گلکسی نوت 7 سامسونگ را با هر یک از گوشی‌های هوشمند جدید موجود تعویض کنند. 
در حالیکه ممکن است فروش ناموفق نوت 7 در نهایت موجب ضرر چندین میلیارد دلاری برای سامسونگ شود، آینده این برند نیز به شدت به خطر افتاده است. به همین دلیل به منظور متمرکز کردن کاربران به آینده، سامسونگ اکنون تیزر گلکسی S8 را ارسال کرده است. 

گفتنی است؛اسمارت فون جدید سامسونگ در تاریخ 26 فوریه در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی خواهد شد و سامسونگ در این تاریخ رویداد جدید Galaxy Unpacked خود را برگزار خواهد کرد. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار