روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

سهم 5 درصدی جویشگر بومی در بازار/کسب بالاترین نمره دوربین توسط گوشی های گوگل/قرار گرفتن کشورمان میان 10 کشور برتر صاحب فناوری فضایی

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.
در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
روزنامه ابرار اقتصادی از سهم 5 درصدی جویشگر بومی در بازار خبر داد و نوشت:
دبیر شورای راهبردی طرح جویشگر بومی، هدفگداری انجام شده برای این طرح را کسب سهم 5 درصد در بازار جویشگرها در سال نخست راه اندازی عنوان کرد.
 برای شکل گیری ساختار اقتصادی بالاو کسب و کار دیجیتالی در اجرای طرح جویشگر بومی، علاوه بر همکاری با ارگان های دولتی، باید سازمانهایی مانند صداوسیما و دانشگاه ها نیز در این زمینه همکاری کنند. 
 هدف اصلی طرح جویشگر بومی، دستیابی به سهم بازار جویشگرها و توسعه کسب و کار است و پیش بینی می شود که این سرویس، سهم ۵ درصدی را در سال اول از این بازار کسب کند که این هدف با تعامل با ارگان های دولتی صورت پذیر خواهد بود.



افکار :
روزنامه افکار از کسب بالاترین نمره دوربین توسط گوشی های گوکل خبر داد و نوشت:
جدیدتریــن محصــول شــرکت گــوگل، عنوان دارنده بهترین دوربین گوشــی هوشمند را به خود اختصاص داد. 
به نقــل از "ورج"، شــرکت گوگل اعلام کرد، دوربین گوشی Pixel به عنوان بهترین دوربین گوشــی هوشــمندی اســت که تا کنون ساخته شده است. 
 شرکت فرانسوی DxOMark که در حوزه توسعه نرم افزار پردازش تصویر و نگهداری وب سایت با اندازه گیری فنی لنز و دوربین فعالیت دارد، نمره ۸۹ را به دوربین گوشی جدید گوگل تخصیص داده اســت.
 این بیشــترین نمره ای است که گوشی »پیکســل« از میان سایر موبایل های هوشــمند از آن خود کرده اســت.



ایران:
روزنامه ایران از قرار گرفتن کشورمان میان 10 کشور برتر صاحب فناوری فضایی خبر داد و نوشت:
رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: ایران علاوه بر قرار داشتن در میان 10 کشـــور برتـــر صاحب فناوری فضایـــی در بین 10 کشور برتر دنیا در تسخیر فضا نیز قرار دارد.
 براســـاس قطعنامه ای که در ســـال 1999 درمجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد، از 4 تا 10 اکتبر (13 تا 19 مهر)هفته جهانی فضا نامگذاری شـــد؛ این روز به مناسبت پرتاب نخستین ماهواره ساخت بشر در جهان ثبت شده است. 

مهم ترین این تحولات، ارتباطات اســـت؛ اســـتفاده از فناوری فضایی و دســـتیابی به فناوری ارتباطات و ابداع تلفن همراه کمک بســـیاری به زندگی بشر کرده اســـت، به کارگیری فناوری تلفن همراه و گسترش آن در چند سال گذشته نشان می دهد ارتباطات و اطلاعات نقش اساسی در پیشرفت انسان دارد.

طبق گفته های رئیس پژوهشگاه هوافضادرحال حاضر نهایت بهره برداری از این فناوری در کشور می شود اما باز هم کم اســـت؛ ایران یک کشـــور با آسمان آفتابی بسیار ارزشمند است ما باید تـــا جایی که می توانیم ســـرمایه گذاری کنیم و بتوانیـــم نیروگاه های بخار و گازی را از مدار حذف کرده و نیروگاه های انرژی خورشیدی را جایگزین آن کنیم، سرزمین پهناور ما که کویر وسیعی دارد بهترین منطقه برای بهره برداری از انرژی خورشـــیدی اســـت اما ما در این زمینه کم کار کرده ایم، هر چقدر سرمایه گذاری کنیم 10 برابر آن سود می بریم.



جهان صنعت:
روزنامه جهان صنعت از کامپیوتر همه کاره مایکروسافت خبر داد و نوشت:
 مايکروسافت با ارسال دعوتنامه رسمي براي روز 26 اکتبر رونمايي سخت افزاري در نيويورک دارد.
 مدت هاست از کامپيوتر همه کاره one-in-all Surface ساخت مايکروسافت گفته مي شود و رخداد رونمايي پنجم آبان همه چيز را روشن مي کند.
 گفته مي شود در کنار اين کامپيوتر همه کاره که رقيب آي مک اپل خواهد بود، سرفيس بوک جديد نيز رونمايي مي شود.
 موس و کيبورد مخصوص سرفيس با ديزاين جديد نيز در اين رونمايي جايگاه ويژه اي دارد تا کاربران ويندوز باز، با محصوات کاما مايکروسافتي تسک هاي خود را انجام دهند.




کسب و کار:
روز کسب و کار از اينستاگرام ۱۰۰Stories ميليون كاربر دارد خبر داد ونوشت:
دو ماه پيش هنگامي كه اينســتاگرام Stories راه اندازي شد، نگراني زيادي درباره نحوه استقبال از آن وجود داشــت. اين قابليت ظاهرا به خوبي عمل مي كند اما وجه تشابه زيادي كه Stories به بخش مشابه در اسنپ چت دارد، باعث مي شود كاربران به صورت روزانه تمايلي به استفاده از آن نداشته باشند.
 اما حالا گزارشات نشان ميدهد كه تعداد كاربران فعال اينستاگرام Stories رسما به100 ميليون كاربر روزانه رسيده است.
 در ماه ژوئن گزارشــي مبني بر اينكه اينستاگرام نزديك بــه 50 ميليــون كاربر فعــال ماهانه دارد، از ســوي Buzzfeed منتشر شد و اکنون گزارش ديگري نشان ميدهد كه تعداد كاربران فعال اينســتاگرام Stories بــه 100ميليون رسيده اســت.
 اگرچه اين تعداد فاصله زيادي با 500 ميليون كاربر اينستاگرام دارد اما ميتوان گفت كه جذب 100 ميليــون كاربر در اين زمان كوتاه هم براي Stories ركورد قابل توجهي است.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار