آبادان ؛

ورود تکایا به بحث مبارزه با ناهنجاری ها

تکایا به بحث مبارزه با ناهنجاری ها از جمله بدحجابی ورود کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛موسوی فرد امام جمعه خرمشهر گفت: اراده خدواند و خاندان عصمت و طهارت است که حادثه عاشورا هر سال پر شورتر و عمیق تر از سالیان قبل برگزار شود.

حجت الاسلام سید نبی موسوی فرد  افزود: زمانی که به سیره اهل بیت(ع) مراجعه می کنیم می بینیم که اصرار داشتند که حادثه عاشورا بدون تحریف به عالمیان ارائه شود تا انسان هایی که فطرت سالم دارند به اسلام گرایش یابند و زمینه و بستر برای ظهور امام زمان(ع) فراهم شود.

وی ، یکی از تحولات عزاداری ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی را گرایش یافتن عزاداری ها به سمت عمق بخشی و درک مفاهیم عاشورایی دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عزاداری ها در کشور دگرگون و دارای عمق شد.

امام جمعه خرمشهرافزود: پیشتر عزاداری ها بیشتر شور حسینی داشت و به صورت سینه زنی و زنجیر زنی برگزاری می شد اما حالا و به خصوص در خرمشهر احساس می شود که عزاداری ها نسبت به سال های گذشته تغییر کرده و به شعور عاشورا که انتقال اهداف، پیام ها و درس های عاشورایی است، توجه بیشتری می شود.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: عمق بخشی به مطالبی که در مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) گفته می شود بهتر از سال های گذشته است و این امر در مراجعات مکرر این شب ها به سطح حسینیه ها مشاهد می شود. در برخی از حسینیه ها، سخنرانان و مداحان در پی عمق بخشی به مطالب خود هستند و حرکتی ایجاد شده که به شعور حسینی توجه می شود و پیام عاشورا را به خوبی منعکس می کند.

وی همچنین به بحث تکایا در خرمشهر اشاره کرد و افزود: اعتقاد دارم در هر مناسبت در طول سال اعم از اعیاد یا ایام سوگواری آنچه بسیار مورد نیاز است فضاسازی است.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه صرف وجود تکایا خوب است مشروط بر آنکه حشو و زوائد آن گرفته شود، گفت: نباید این فضاها منجر به سوءاستفاده شود، همانطور که برخی از این فرصت ها برای خودنمایی استفاده می کنند و شاهد بروز برخی ناهنجاری ها همچون بدحجابی هستیم که در این مواقع تکایا و مراکز مذهبی باید از این فضاها استفاده کرده، ورود کنند و در تلاش برای مبارزه با ناهنجاری ها باشند.

حجت الاسلام موسوی فرد افزود: اگر منبر و نماز جماعت در دل جوانان برود خرده خرده جوانانی که حسینیه ها و مساجدی برای آنان جاذبه ای نداشته و از آن فاصله گرفته اند به سمت این اماکن جذب می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.