شیراز؛

پیش‌بینی حضور 100 هزار زائر اربعین از فارس

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: برآورد می ‌شود 100 هزار زائر از استان فارس برای مراسم اربعین ثبت ‌نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: تاکنون از استان فارس 28 هزار نفر در قالب 7 هزار گروه برای شرکت در مراسم اربعین ثبت ‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این رقم به 100 هزار نفر برسد چراکه سال گذشته برای 64 هزار و 500 نفر ویزا صادر کردیم و با توجه به استقبال و روند فزاینده ثبت‌نام‌ها این رقم محتمل است.
وی افزود: تقاضای ما این است که مردم ثبت‌نام را به‌ روزهای آخر موکول نکنند و همچنین هیچ‌گونه وجه نقد برای اخذ روادید به کسی پرداخت نکنند که همه امور مالی از طریق سیستم‌ های الکترونیک انجام می‌ شود و سایت سماح برای ثبت‌ نام در نظر گرفته‌ شده که باید در دفاتر و شرکت‌ های مجاز نهایی شود.
زینلی ادامه داد: در تلاش هستیم برای تسهیل در صدور ویزا، نمایندگی کنسولگری عراق را در شیراز مستقر کنیم و البته در حال حاضر نیز مشکل خاصی نداریم و کار به روال انجام می‌ شود.
وی تصریح کرد: از مردم ولایتمدار فارس تقاضا داریم برای حفظ حقوق خود و ممانعت از آسیب‌های ناشی از اقدامات افراد سودجو که با استفاده از نیات پاک زائران اقدام به کلاهبرداری می‌ کنند تنها از طریق دفاتر و شرکت‌ های زیارتی مجاز در سطح استان ثبت‌ نام کنند.
به گفته وی تا 24 آبان فرصت برای ثبت‌ نام وجود دارد و زائرانی که در سامانه سماح حج و زیارت به آدرس https://samah.haj.ir ثبت‌نام کرده‌اند باید برای تکمیل مراحل ثبت‌نام به دفاتر و شرکت‌ های زیارتی مجاز حج و زیارت که در زیر برگه ثبت‌ نام اولیه آنان قید شده مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.