در پی افشای ویدئوی اظهارات ترامپ درباره زنان؛

نیویورک تایمز: جمهوری خواهان این بار ترامپ را نمی بخشند

در پی انتشار جدیدترین اظهارات توهین آمیز ترامپ، حزب جمهوری خواه از اظهارات شرم آور ترامپ خجالت زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: هنگامی که دونالد ترامپ گفت مسلمانان را از آمریکا اخراج خواهد کرد، سران جمهوری خواه تلویحا مخالفت کردند. وقتی ترامپ به تمسخر مادر سرباز مسلمان آمریکایی پرداخت، آنها او را تهدید کردند و گفتند حمایت خود را از وی خواهند برداشت.

اما سران جمهوری خواه هرگز دست به چنین کاری نزدند. آنها همواره رفتار ترامپ را توجیه کردند و توهین های او را کم اهمیت جلوه دادند؛ اما چرا درخصوص یک ویدئوی 3 دقیقه ای که متعلق به یک دهه پیش است، از خود واکنش نشان دادند؟ چرا این بار علیه نامزد جمهوری خواه جبهه گرفتند و با او به شدت برخورد کردند؟

در ویدئوی تازه افشا شده، دونالد ترامپ اظهارات زشت و ناپسندی را نسبت به زنان به زبان می آورد و به برقراری رابطه نامشروع با آنها افتخار می کند. این ویدئو نشان می دهد ترامپ تنها یک مرد خشن و بی نزاکت نیست، بلکه این خشونت را به طور عملی و آشکارا ابراز می کند.

سرانجام، جمهوری خواهان پس از تحمل 16 ماه تردید، شرمندگی، تحقیر و سرافکندگی خسته شدند. بسیاری از سناتورها، نمایندگان و بزرگان حزب جمهوری خواه که پیش از این ترامپ را تایید و از او حمایت کرده بودند، پس از افشای ویدئوی جنجالی اظهارات وی دیدگاه خود را تغییر دادند.

«لیسا مرکاوسکی»، سناتور جمهوری خواه ایالت آلاسکا، اظهار کرد: «او صلاحیت نامزدی حزب ما را از دست داده است. من به ترامپ رای نخواهم داد.» با این حال، برخی از جمهوری خواهان از جمله «پال رایان»، سخنگوی مجلس نمایندگان، و سناتور «میچ مکانل» همچنان به حمایت خود از ترامپ ادامه دادند.

به هر حال، وجهه حزب جمهوری خواه در یک ماه باقیمانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری آمریکا به شدت مخدوش شده است. استفاده ترامپ از کلمات و جملات زشت در توصیف زنان، یک اقدام غیرمعمول و بی سابقه در حزب جمهوری خواه قلمداد می شود. این بار، جمهوری خواهان هیچ بهانه ای برای توجیه اظهارات ترامپ نداشتند.

در انتهای این مطلب آمده است: اظهاراتی که ترامپ در این ویدئو به زبان آورده است، آنقدر واضح و روشن است که نمی توان ادعای جعلی بودن آن را داشت. آنچه ترامپ در موقعیتی غیرسیاسی به زبان آورده است، نشان دهنده خودِ واقعی اوست. این ویدئو نشان داد ترامپ تا چه اندازه از شخصیت یک سیاستمدار دور است. اظهارات ناپسند ترامپ، وجهه او را میان جمهوری خواهان شکست؛ حزب پرافتخاری که همواره مرزهای مشخصی برای خود داشته و دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار