شیراز؛

کلاهبرداری با فروش کارت شارژ تلفن همراه

فردی که از طریق فروش کارت شارژ در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیدموسی حسینی رئيس پليس فتا استان از دستگيری فردی خبرداد كه در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع فروش کارت شارژ تلفن همراه به قیمت استثنایی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می كرد.
سرهنگ حسینی گفت: در پی شکایت جوان 24ساله شیرازی به پلیس فتا استان فارس و ارائه مرجوئه قضایی مبنی بر این که از حسابش مبلغ 980 هزار ریال به صورت غیر مجاز کسر شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان می کند برای خرید کارت شارژ تلفن همراه خود، به یک سایت اینترنتی برخورد می کند که اقدام به فروش کارت شارژ تلفن همراه با قیمتی استثنایی می كند و پس از واریز مبلغ از طریق درگاه بانکی متوجه می شود علاوه بر این که کارت شارژی دریافت نمی کند کل موجودی حسابش که 980 هزار ریال بوده است نیز خالی می شود.
رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: در بررسی های اولیه مشخص می شود درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز مبلغ كرده است، یک درگاه بانکی جعلی بوده که تمام اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است و در واقع شاکی فریب خورده یک صفحه فیشینگ شده است.
سرهنگ حسينی بيان كرد: در ادامه کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.
وی در رابطه با کلاهبرداری از طریق فیشینگ به شهروندان هشدار داد و گفت: در این نوع کلاهبرداری فرد کلاهبردار با طراحی و ساخت صفحه یا تارنمای جعلی و تقلبی اقدام به کلاهبرداری از کاربران خود می كند، به فرض مثال کاربر فضای مجازی هنگامی که قصد انجام تراکنش مالی از طریق درگاه بانک اینترنتی خود را دارد قبل از انجام هرگونه عملی ابتدا باید به اصل بودن سایت توجه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.