کرمانشاه؛

سابقه 400 ساله تعزیه خوانی در کندوله

دهیار روستای هدف گردشگری کندوله از حضور حدود پنج هزار گردشگر در مراسم تعزیه‌خوانی این روستای تاریخی در دهه محرم خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛منوچهر امیری  اظهارکرد: از زمانی که در این روستای تاریخی مکتبخانه وجود داشته، تعزیه خوانی نیز در کندوله برگزار شده است.

 وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون هرساله در ایام دهه محرم مراسم سنتی تعزیه خوانی در این روستا برگزار می شود که در سالهای اخیر گردشگران داخلی و حتی خارجی بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

 دهیار روستای هدف گردشگری کندوله اظهارکرد: در ایام دهه اول محرم مراسم تعزیه خوانی در این روستا همه روزه از ساعت 14 تا 17 در محل میدان وسط روستا برگزار می شود و در روز تاسوعا  نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در روز عاشورا فقط در نوبت صبح(از ساعت 9 تا 11 ) برگزار می‌شود.

 امیری تصریح کرد: معمولا در روزهای تاسوعا و عاشورا که تعطیل هم هست، جمعیت کثیری از گردشگران برای دیدن مراسم تعزیه خوانی سنتی به روستای تاریخی کندوله می‌آیند.تماشاچیان این مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورا به بیش از پنج هزار نفر هم می‌رسند.

 امیری اظهارکرد: بازیگران هنر سنتی تعزیه همگی از اهالی روستای تاریخی کندوله هستند، اما ممکن است برخی از آنها در حال حاضر در خود روستا ساکن نباشند، ولی در هرکجای ایران ساکن باشند در ایام محرم به روستا آمده و مراسم را برگزار می‌کنند.

 دهیار روستای هدف گردشگری کندوله گفت: همچنین گروهی از هنرمندان تعزیه خوان روستای کندوله در شهر کرمانشاه و در مسجد کتدوله‌ای‌های کرمانشاه هر روز از ساعت 15 تا 17 به اجرای مراسم تعزیه خوانی می‌پردازند.

روستای کندوله یکی از 14 روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه است که هنر تعزیه خوانی در آن سابقه‌ای طولانی دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.