دانشگاه فرهنگیان میزبان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور/ 133 نفر در آزمون اصلح احراز صلاحیت نشدند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از میزبانی این دانشگاه برای برگزاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری پیرامون جزییات برگزاری سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه فرهنگیان با حضور محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه،حجت الاسلام صادق زاده معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان در ساختمان مرکزی دانشگاه صبح امروز برگزاری شد.

در این مراسم مهرمحمدی با بیان اینکه دانشگاه با اجرای چنین برنامه ای به توسعه هرچه بیشتر فضای قرآنی میان دانشجویان کمک می کند، افزود: دانشگاه فرهنگیان این چنین برنامه هایی را در راستای جشنواره های داخلی برگزار شده در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: این جشنواره 20 آبان ماه در مشهد آغاز و تا 23 ادامه می یابد.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه بعد از اختتامیه جشنواره در تاریخ 23 آبان ماه یادواره علامه طباطبایی انجام می شود، بیان کرد: این برنامه اعتباری برای دانشگاه به شمار می رود.

حضور 700 دانشجو برای مسابقات قرآن و عترت

صادق‌زاده معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه محوریت فعالیت‌ها در این دانشگاه پیرامون مسائل تربیت دینی و اخلاقی است، اظهار داشت: هر ساله شاهد حضور دانشجو معلمان در  جشنواره‌های متعدد دانشجویی هستیم و این مسئله باعث شد تا جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با توجه به تجارب مثبت دانشگاه فرهنگیان در شش بخش و مجموعا 36 رشته برای دانشجویان سراسر کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: قریب به 700 دانشجو از 20 آبان ماه برای این برنامه در پردیس شهید بهشتی حضور پیدا می‌کنند و پس از اختتامیه صبح روز 23 آبان ماه یادواره علامه طباطبایی از جمله برنامه‌هایی است که با توجه به تقارن با سالگرد رحلت علامه طباطبایی در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است. 

صادق‌زاده عنوان کرد: این برنامه با هدف جنبش در دانشجو معلمان در نظر گرفته شده و قریب به هزار و 320 شرکت کننده در مجموع حضوری و غیر حضوری در جشنواره شرکت می‌کنند. 

18 مهر ماه آغاز بارگذاری آثار مربوط به جشنواره قرآن و عترت

میرمعینی مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این جشنواره در 17 رشته کتبی و شفاهی برای 7 دستگاه آموزش عالی کشور در نظر گرفته شده گفت: پس از انجام مراحل مقدماتی نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که بخشی از آنها به شکل حضوری و بخشی دیگر به شیوه غیر حضوری آثار خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: قریب به 200 نفر از شرکت کنندگان را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می‌دهند که رشته‌های تواشیح و اذان فقط مختص برادران در نظر گرفته شده است.

میرمعینی با اشاره به اینکه بارگذاری آثار از فردا به مدت 10 روز در سایت www.ghoarnmeli31.csu.ac.ir انجام می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه در خصوص ترکیب داوران اظهار داشت: بخشی مربوط به دانشگاه فرهنگیان و بخشی از سایر دانشگاه‌ها بوده و روند داوری طی روزهای برگزاری جشنواره انجام می‌شود. 

وی همچنین از تدوین دستورالعمل جشنواره برای کل استان‌ها خبر داد و بیان کرد: با این شیوه به طور دقیق‌تر جشنواره برگزار می‌شود.

وی سهم دانشجو معلمان در این جشنواره را 170 نفر دانست و عنوان کرد: برای رقم نهایی جوایز جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاهی برگزار شده بود و مبالغ تعیین می‌شود البته بیشترین مبلغ مربوط به رشته حفظ کل قرآن است. 

میرمعینی گفت: پوستر جشنواره امروز رونمایی شد که برای طراحی آن نمادهای متناسب با شرایط این جشنواره در نظر گرفته شده است. 

بررسی عملکرد خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان 

وی افزود: با توجه به اینکه امسال اولین دوره خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش به خدمت گرفته می‌شود لذا برای بررسی عملکرد دانشگاه و در جهت کیفیت بخشی به اقدامات ارزیابی در این خصوص انجام می‌گیرد. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: برنامه‌های مطالعاتی دقیقی با همکاری معاونت پژوهشی این کار را در نظر گرفته است. 

احتمال برگزاری دوره‌های مهارت آموزی از دی ماه

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه امسال روند آزمون استخدامی زودتر از سال گذشته انجام می‌شود گفت: بر این اساس دوره مهارت آموزی یک ساله برای پذیرفته شدگان زودتر از سال گذشته و به احتمال زیاد از دی ماه آغاز می‌شود.

مهرمحمدی ادامه داد: این فرصت باعث می‌شود تا اهداف در نظر گرفته شده برای پذیرفته شدگان بیشتر محقق شود و عملکرد بهتری داشته باشیم. 

وی ادامه داد: از جمله اهدافی که برای این دانشگاه در نظر گرفته شده ورود سالانه 10 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و موسوم به ماده 27 که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از آن یاد شده پذیرفته می‌شوند.

133 نفر در آزمون اصلح احراز صلاحیت نشدند

مهرمحمدی پیرامون آزمون صلاحیت حرفه‌ای دانشجویان این دانشگاه (آزمون اصلح) گفت: این مسئله منطبق با چیزی است که در اطلاعیه دانشگاه آمده و شرط ورود به حرفه معلمی موفقیت در این آزمون اعلام شده بود. 

مهرمحمدی با بیان اینکه 2 هزار و 90 نفر بدون سهمیه و 733 نفر از طریق سهمیه‌های موجود کشور در این آزمون شرکت کردند عنوان کردند: از تعداد افراد بدون سهمیه هزار و 401 نفر احراز صلاحیت شده، 612 نفر به طور مشروط پذیرفته شده‌اند و 77 نفر احراز صلاحیت نشدند اما این افراد نیز فرصت استخدام را از دست نمی‌دهند بلکه با یک سال تاخیر و شرکت مجدد در آزمون می‌توانند در آموزش و پرورش فعالیت کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌از میان 733 نفری که با سهمیه در این آزمون شرکت کردند 654 نفر احراز صلاحیت شده و 23 نفر به طور مشروط احراز صلاحیت شدند و 56 نفر نتوانستند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند. 

مهرمحمدی با اشاره به اینکه در مجموع 133 نفر امکان احراز صلاحیت نداشتند گفت: این افراد پس از شرکت مجدد در آزمون و کسب موفقیت در آن می‌توانند در آموزش و پرورش کار کنند. 

نسبت دانشجو به هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان 90 به 10 است

مهرمحمدی با بیان اینکه دانشگاه تربیت معلم باید در بین رده‌های بالای علمی دانشگاه‌های کشور قرار گیرد گفت: دانشگاه فرهنگیان برای اینکه به این مسئله جامع عمل بپوشاند به توسعه کمی پرداخته که امیدواریم طی 10 سال آینده کیفیت آن به بالاترین حد برسد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌هایی که فاصله زیادی با سطح استاندارد دارد نسبت دانشجو به هیئت علمی است که استانداردها نسبت 1 به 30 را نشان می‌دهد اما در دانشگاه 1 به 90 است. 

وی گفت:‌برای بهبود این روند نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص تعادل بین آموزش‌های عملی و نظری در این دانشگاه بیان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده بالغ بر 50 درصد ساعات درسی شیوه عملی ارائه می‌شود و این مسئله در برنامه آموزشی 4 ساله دانشجو معلمان لحاظ شده است. 

دانشگاه فرهنگیان نیازهای آموزش و پرورش را مدیریت می‌کند

مهرمحمدی با بیان اینکه نیاز آموزش و پرورش به دلیل موج گسترده بازنشستگی نیروی انسانی به شدت احساس می‌شود و بیش از آنچه از دانشگاه فرهنگیان به این نهاد آموزشی ورود پیدا می‌کند نیروی انسانی نیاز داریم. 

وی گفت: با توجه به این نیاز باید از طریق جلب مشارکت سایر دانشگاه‌ها نیروی انسانی تربیت شود. 

مهرمحمدی با اشاره به اینکه تربیت با کیفیت برای آموزش و پرورش از جمله سیاست‌های این دانشگاه است اظهار داشت: مدیریت تامین نیازهای این نهاد آموزشی از دیگر برنامه‌هایی است که دانشگاه فرهنگیان باید به آن توجه کند. 

وی پیرامون ادامه تحصیل دانشجو معلمان یادآور شد: با توجه به اینکه در اساسنامه دانشگاه ارائه شده امکان ادامه تحصیل دانشجو معلمان در مقاطع بالاتر 3 سال بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار